#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

آبشار شوی ( تله زنگ ) به روایت تصویر

آبشار شوی (تله زنگ ) یکی از زیبا ترین پده های طبیعت است که در نزدیکی روستای شوی از بخش سردشت شهرستان دزفول در شمال خوزستان  واقع شده . که تا چندی پیش فقط از طریق قطار اندیمشک به درود و پس از پیاده شدن در  ایستگاه تله زنگ و بعد شش ساعت کوهپیمایی دسترسی به آن امکان پذیر بود  ولی به تازگی ازجاره دزفول به روستای پا منار تا پشت آبشار ۳۵ کیلومتر جاده خاکی باز شده است .که با یک ساعت پیاده روی به آبشار میرسند .  که ما این بار مسیر جدید را تجربه کردیم .و در پایان برنامه و پس از رسیدن به اصفهان شام را میهمان یکی از همنوردان خوش ذوق اصفهانی به نام آقای ( بهروز روحانی) بودیم که پس از وارد شدن به منزل ایشان مستقیم  به طرف پشت بام در طبقه چهارم راهنمایی شدیم و با فضایی زیبا و دلنشین گلکاری شده و اطاقی گاهکلی و فضایی کاملا سنتی مواجه شدیم که ایجاد این فضا قابل تحسین میباشد .به عکسها نگاه کنید و خودتان قضاوت نمایید .جای همه همنوردان در این برنامه خالی بود .

عکسها از محمد امیری و مهری شهبازی

آبشار از نمایی دور (محمد امیری )

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

محمد امیری

نمای نزدیک آبشار (عکس مهری شهبازی)

آبشار دو قلو کمی بالاتر از آبشار اصلی از چشمه ای به همین نام  (عکس مهری شهبازی )

چشم انداز مسیر جاده خاکی از دزفول تا پشت آبشار(عکس مهری شهبازی )

دریاچه پشت سد دز دزفول ( عکس مهری شهبازی)

چشم انداز ادامه دره بعد از آبشار ( محمد امیری)

طبیعت دریاجه پشت سد دز و کوه های اطراف سد (محمد امیری )

ساخت حیاط و اطاق به سبک قدیمی در پشت بام طبقه چهارم منزل آقای بهروز روحانی (عکس مهری شهبازی )

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی ا ست آغاز بهار است  همراه شما در سفرهای بعدی

پایدار باشید

narcissus جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:20 ب.ظ

خوشحالم که از منطقه ما دیدن کردید و خاطرات خوبی داشتید
البته میبخشید که یک ایراد کوچک باید از شما بگیرم .
این آبشار معمولا به نام آبشار شوی خوانده میشود که همانجور که نوشتید
یکی از مسیر هایی که دارد ایستگاه تله زنگ است .
موفق و پیروز باشید

درود بر شما دوست عزیز از تذکز شما سپاس گذارم .

پایدار باشید

رازقی چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ق.ظ

خدا قوت عالی بود.

جای شما خالی بود.
درود بر شما

عقیل شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ

با عرض سلام و خدا قوت خدمت جناب آقای امیری
'v,i lh امروز ساعت 1 و 30 دقیقه از آبشار به قم برگشتم. این دومین طبیعت گردی من به همراه گروه کوهنوردی دانشگاه به آبشار زیبای تله زنگ بود و همچون سال قبل به همه ی ما خوش گذشت. دو تفاوت امسال با سال قبل یکی سرد تر شدن آب آبشار نسبت به سال قبل( به دلیل سردتر شدن هوا) و دیگری حضور چند خانم بود که به همراه خانواده آمده بودند البته از نوع پوشش و ظاهر این چند نفر خانم می توانستیم حدس بزنیم که تجربه کوهنوردی بالایی ندارند. ظاهرا این گروه از سمت شهرستان دزفول آمده بودند که مسیر آن هم امن تر و هم آسان تر است.

متاسفانه امسال نیز شاهد گروههایی کم تجربه بودیم که مورد هجوم راهزنان قرار گرفته بودند. هنگام برگشت به گروه چهارنفره ای برخورد کردیم که از سمت محلات امده بودند و شب را در مجاورت یکی از روستاها اتراق کرده بودند. ساعت یک و نیم صبح دیروز جمعه(6/2/1392)توسط دونفر تفنگ دار تهدید شده بودند و و یک دستگاه دوربین عکاسی به ارزش حدود یک میلیون تومان و دو دستگاه گوشی تلفن همراه به ارش حدود ششسصد هزار تومان و مبلغ 70 هزار تومان پول نقد، دو عدد چندکاره( قاشق و چاقو و چنگال و انبردست) یک خنجر و ... از آنان سرقت شده بود.

لطفا این موضوع را به بهترین نحو اطلاع رسانی کنید تا همنوردان عزیز بیش از این متضرر نشوند و خاطرات شیرین سفر به مناطق دیدنی ایران از جمله آبشار شوی با تلخی عجین نشود.

درود بر شما همنورد گرامی من متن شما را ( تحت عنوان نامه هشدار از یک همنورد ) در وبلاگ به ثبت رساندم . بر فراز باشید