#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به کوه قلعه وشاق

روز جمعه 23/2/90 با گروه کوهنوردی دنا همراه شده و طی یک برنامه یک روزه موفق به صعود کوه قلعه وشاق شدیم  این کوه دو سال پیش نیز توسط بنده و بعضی از دوستان صعود شده بود. 

جای شکرش باقی بود که مسیر صعود به کوه همچنان بکر مانده بود و علت اصلی آن دشواری دسترسی به قله  می باشد . البته متاسفانه  اطراف کوه در شمال شرقی روستای اوره  دامنه کوه به لطف صنعت سنگبری در حال نابودی است و صدای انواع ماشین های صنعتی حیات وحش را نابود کرده است و اکوسیستم منطقه را دگر گون ساخته و احتمالا طولی نمی کشد که منطقه به دشتی خشک تبدیل می گردد. قلعه وشاق در شمال شرقی شهرستان نطنز از استان اصفهان  برفراز ارتفاعات کاملا صخره ای یکی از قله های کوه کرکس مشرف به روستای اوره  ساخته شده است و به علت صخره ای بودن جهت دسترسی به این قلعه باید از فن سنگنوردی و ابزارهای فنی استفاده کرد در زیر این قلعه دره ای زیبا به نام دره روباه قرار دارد که با چشمه ای پر آب پس از صعود استراحت گاه مناسبی برای کوهنوردان است . روایت است که این قلعه در سده هشتم هجری توسط فردی بنام  وشاق  ساخته شده است .   

 

 عکسها از محمد امیری 

  

  

     

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رازقی شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ق.ظ

جای همه خالی واقعا خوش گذشت

درود بر شما همنورد عزیز دست شما هم درد نکند در برنامه زحمت زیادی کشیدید .
پایدار باشید

امیرکیهانیان چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 10:31 ب.ظ

مایک گروه بودیم سال ۶۳ تا نزدیک قلعه رفتیم ولی بدلیل نداشتن تجهیزات لازم برگشتیم ولی دوباره یکسال بعد سال ۶۴ رفتیم بالا،هیجان انگیز بود ولی کلا تخریب شده است کلا یکراه برای صعود دارد که تجهیزات می‌خواهدفضای بالا به هکتار نمیرسد ممنون

درود بر شما همنورد گرامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد