#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش برنامه سفر هفته اول نوروز 94

میناب: یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. جمعیت نژادی میناب متشکل از ترکیبی تقریبا در هم بافته از اقوام ایرانی اصیل فارس زبان بسیار ثروتمند و قدرتمند هرموزی (مینابی) و عرب حاشیه خلیج فارس و همینطور نژاد سیاهان آفریقایی (زنگباریان) در گذشته به عنوان برده مورد استفاده می‌شدند و بلوچ‌های ناحیه بلوچستان (همسایه شرقی) و حالا تعداد زیادی از بشکردی‌های مهاجر و به طور کلی مهاجرین شمالی این شهر تشکیل می‌شود. شهر میناب به عنوان دومین شهر بزرگ استان هرمزگان، از طریق بزرگراه به بندر عباس و سپس به بندر خمیر متصل می‌باشد. هم چنین، میناب به وسیله جاده‌های اصلی آسفالته به شهرهای دیگری هم چون بندر جاسک، دهبارز(رودان) و کهنوج وصل شده است.

چابَهار : (چاه‌بهار، چهاربهار) یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی این کشور می‌باشد که در کرانهٔ دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد. لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است.

بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان،تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار است و سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در آن صورت می‌گیرد؛ از جمله ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما (در خلیج چابهار) و ساخت راه‌آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین‌المللی. این بندر یکی از مهمترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.

چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرماقیانوس هند قرار دارد.

گزارش برنامه : در طی هشت روز سفری بیادماندنی موفق شدیم از تاریخ 93/12/28 الی 94/1/7 به استان هرمزگان سفر کرده وارد شهرستان زیبای میناب شده و در ادامه از بنادر جاسک ؛ کنارک و چابهار و سپس شهرستان بم و کرمان دیدن کرده و از مکانهای دیدنی بازدید کنیم .و در پایان خاطره ای در دفتر سفرنامه مان به یادگار بنویسیم . جای همه دوستان خالی بود . 

عکسها از محمد امیری و مهری شهبازی 

نمایی از دریای خلیج همیشه فارس 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

 تصاویری از کل برنامه 

چند چیدمان هفت سیین ورودی شهرستانهای مختلف 

ادامه تصاویر

درختهای موز و خربزه درختی در حوالی بندر جاسک 

نمایی از ارگ بم که هنوز کامل بازسازی نشده ...

کوه هزار کرمان و آبشار زیبای راین ...


جلوه های دیگری از برنامه (مهری شهبازی)

      

درخت زیبای خربزه درختی

     

سایر درختهای زیبای منطقه 



بندر زیبای کنارک

پیرمرد ماهیگر در حال بافت تور ماهیگیری

                              با شما در برنامه های بهاری                                              





  

 

نظرات 2 + ارسال نظر
جواد نجات از تبریز یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:31 ب.ظ http://sahandtopragi.blogfa.com/

سلام سال نو مبارک عکسهایتان واقعا محشره خیلی لذت بردم بخصوص عکس شترها که برای ما ها تازگی داره موفق باشید .

درود بر شما همنورد گرامی سال نو بر شما نیز خجسته باد ؛به امید برنامه ای با شما ...

پاینده باشید

سلیمه چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:11 ب.ظ

بسیار عالی... استاد گرامی ارگ بم دیگه بازسازی نمی شود زیرا جز میراث فرهنگی یونسکو است و صرفا حفظ و نگهداری می شود.. شاد باشید..

زنده باشید و درود همنورد گرامی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد