#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

امجد سماواتی استوره کوهنوردی به آسمان پرواز کرد

مهربان یارم ؛ همنوردم و محرم اسرارم  ؛ "امجد سموآتی" استوره کوهنوردی ایران  به آبی ترین نقطه آسمان پرواز کرد . تو بگو من با این غم و هجران چه کنم ؟؟؟؟





 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

گزارش برنامه صعود به قله آسماری

با عرض تسلیت به تمام مردم ایران برای سانحه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران  که غمی فراموش نشدنی را برای ما به جا گذاشت .


گزارش برنامه : در طی یک برنامه دوروزه همراه با گروه کوهنوردی دنااصفهان و مشترک با گروه کوهنوردی چکاد اصفهان و حرکت ایذه موفق شدیم بر بلندای قله آسماری ایستاده و سرود ای ایران را بخوانیم .جا دارو که در اینجا از پزیرایی همنورد عزیزم جناب باقر پور عزیز سرپرست گروه کوهنوردی حرکت ایذه صمیمانه تشکر کنم . در این برنامه افتخار حضور پیشکسوت کوهنوردی ایران استاد احمد معرفت را داشتیم . دریافت خبر سانحه دلخراش ساختمان پلاسکو در طول مسیر اندوهی فراوان بر دلهای همنوردان گذاشت . 

کوه آسِماری : مانند سایر کوه‌های رشته کوه زاگرس جهتی شمال غربی به جنوب شرقی دارد. در شمال غرب آن روستای گُلگیر از توابعمسجدسلیمان و در جنوب شرق آن نیز روستاهای پیرموسی و آب لشکر در نزدیکی شهر باغ ملک قرار دارند.

ارتفاع کوه آسماری ۱۳۹۱ متر است. کوه آسماری خاستگاهِ ایل بختیاری است و طوایفی چون مُمبِینی، مَکِوندی، زراسوند و گُلگیر است.

نام سازند زمین‌شناسی آسماری نیز از کوه آسماری اقتباس و برش الگوی آن در تنگ گل ترش همین کوه با ۳۱۴ متر ستبرا اندازه‌گیری شده  است و شامل سنگ آهک‌های مقاوم کرم تا قهوه‌ای رنگ با ریخت‌شناسی کوه ساز می‌باشد. سنگ آهک آسماری مهم‌ترین سنگ مخزن حوضه رسوبی زاگرس ایران است و چون برای نخستین بار در خاورمیانه در این سازند نفت کشف شده است، معروفیت جهانی دارد. در درون این سازند فسیل‌های متعلق به اولیگوسن تا میوسن زیرین وجود دارد.

استاد احمد معرفت یار همیشگی کوهنوردان 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...