#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش برنامه دره شاه صفی دهاقان

شهرستان دهاقان : یکی از شهرستان‌های استان اصفهان ایران است. مرکز آن دهاقان است. جمعیت این شهرستان ۳۴٬۱۴۹ نفر است. نام قدیم این شهرستان سمیرم سفلی بوده‌است.دهاقان دارای آب هوای سرد و کوهستانی با زمستانهایی سرد و تابستانهایی نسبتاً معتدل می‌باشد. عنوان دهاقان از واژه (دهاق)به معنی آب بسیار و جام پر و لبریز از آب مشتق شده و با اضافه شدن پسوند (آن)کلمه دهاقان به عنوان مکان پر آب تلقی میشده است.

دره شاه صفی : نام دره ای زیبا و فرحناک در 20 کیلومتری جنوب غرب دهاقان واقع در 120 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان است. وجه تسمیه این دره به شاه صفی از سلاطین صفویه بر می گردد که بنا به قولی این منطقه زیبا را تختگاه و شکارگاه خود قرار داده بود. البته کتیبه ای قدیمی نیز در کنار آبشار در تایید این موضوع وجود داشت که متاسفانه چند سال قبل توسط عده ای جاهل معدوم گردید. در فصل بهار لاله های وازگون و انواع گلهای بهاری جلوه خاصی به این منطقه زیبا میبخشد . آب و هوای خنک و فرحناک، وجود چشمه و آبشاری خروشان، درختان کهن و سرسبز و گل ها و مراتع غنی و رنگارنگ در فصل بهار و تابستان، این منطقه را به یکی از هدف های گردشگری استان اصفهان تبدیل کرده است.

گزارش برنامه : در روز جمعه 17 فروردین 997 همراه با کوهنوردان هیات کوهنوردی شهرستان شهرضا موفق شدیم از طریق دره معروف شاه صفی به قله نه چندان بلند ولی بسیار زیبا با چشم اندازی دیدینی صعود کنیم و جای همه همنوردان در این برنامه خالی بود .


نمایی از ابتدای دره شاه صفی 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلی را کلیک کنید 

 

 تصاویری از کل برنامه 









                                                    با شما در برنامه های بهاری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد