#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به قله تشگر هرمزگان

برای اطلاعات کلی منطقه و کوه تشگر هرمزگان به تاریخ بهمن 96 در همین وبلاگ رجوع کنید .

گزارش برنامه : طی 4 روز برنامه از قبل طراحی شده ( از عصر چهارشنبه 25 مهر 97  الی جمعه 27 مهر 97 )موفق شدیم به استان هرمزگان سفر کرده و در بین راه  یک همنوردجوان 19 ساله  عزیز از شهرستان فسا به نام آقای علی بوستانی ( که در حال اجرای طرح ملی سیمرغ بود ) از طریق آقای آرامش آشنا شده و همسفر شویم تا پایان برنامه با هم همراه بودیم این همنورد عزیز را در شهرستان بونات فارس سوار کردیم و ادامه مسیر تا شهر بابک و شب مانی .صبح روز 5 شنبه 26 مهر حرکت به طرف منطقه سیاهو . ساعت 10 صبح  به منطقه سیاهو و به روستای زاکین  رسیدیم و پس از پارک کردن ماشین در منزل آقای  آرامش راهنمای منطقه ( 09190270709) با یک دستگاه وانت تا ابتدای تنگه رفتیم که به علت بارندگی شدید هفته قبل جاده خاکی تا انتهای باغات  کاملا مسدود شده بود . تیم سه نفری ما مجبور شد کل مسیر باغ های نارنگی را پیاده طی کرده و به طرف مکان شب مانی به راه افتادیم و ساعت 5 عصر به منطقه یورت دامداران منطقه زیر قله رسیده که با استقبال گرم آقایان عامری مردم گوسفند دار منطق روبرو شدیم و کلبه ای را در اختیار ما قرار دادند و شب مانی در کلبه . صبح روز جمعه ساعت 5 استارت به طرف قله و ساعت 8 صبح بر راس قله و اجرای مراسم قله و برگشت به طرف کمپ ساعت 10 صبح و در ادامه برگشت به طرف روستای زاکین ساعت 16 در روستای زاکین آقای آرامش با چایی و میوه پذیرای ما شد و سپس حرکت به طرف اصفهان و شب مانی در شهرستان شهر بابک و شنبه 28 مه 97 در اصفهان پایان برنامه ای بیاد ماندنی . از ویژه گیهای این برنامه شب نشینی با مردم منطقه آقایان عامری و استفاده از بیانات این عزیزان در مورد منطقه و شرایط اقلیمی در کلبه چوبی .من در سال گذشته به این قله صعود کرده بودم ولی این بار نیز برایم کاملا تازگی داشت و بسیار لذت بردم . 

نمایی از کوه وقله تشگر 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلبیک کنید 

 

 تصاویری از کل برنامه 













با شما در برنامه های پاییزی 

گزارش پیمایش دره بن رود و آبشار سیلاری

سی‌سخت : شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران جای دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا ست. مردم سی‌سخت از دودمان بزرگ بویراحمدی هستند.جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۶٬۸۱۴ تن بوده‌است.[۱] مردم این شهر از قوم لر هستند و به زبان لری صحبت می‌کنند.این شهر در دامنه کوه دنا بلندترین کوه رشته‌کوه زاگرس جای گرفته‌است و منطقه‌ای گردشگری به‌شمار می‌آید. از جمله مناطق گردشگاهی این شهر می‌توان به کوه گل-چشمه میشی-دشتک-بن‌رود و بندان از آن نام برد. شهر سی‌سخت با مساحت تقریبی ۵/۲ کیلومتر مربع در دامنه کوه ۴٬۴۰۹ متری دنا واقع گردیده‌است. برای مسافرت به این شهر می‌توان از جاده یاسوج به سی‌سخت بهره برد؛ یا از اصفهان-سمیرم-سی سخت به این شهر رسید.

 دره بن رود و تنگه و آبشارزیبای سیلاری :  در شمال شهر سی سخت شرق پاتاوه و غرب قله قاش مستان بلندترین قله رشته کوه زیبای دنا قرار دارد.وجود رودخانه پر آب درون تنگه و دیواره های بلند جذابیتهای آن را افزایش داده است.آب تنگ سیلاری از بن رود و چشمه خرسی و تنگ ناری و... تامین میشود.برای رسیدن به ابتدای تنگ و آبشار سیلاری بایست از سمت سی سخت وارد شد و از میان جنگلهای بلوط عبور کنیم که طبیعت بکر و خوبی دارد.بیش از سی گراز را در منطقه دیدیم که حکایت از حیات وحش خوب آن دارد.میوه های جنگلی تقریبا فراوان بود.تنها فصل مناسب برای ورود به تنگه پاییز است که سطح آب پایین میباشد.حتی در پاییز هم نیاز به حرکت در رودخانه است و در برخی نقاط باید مراقب پاکوبهای ریزشی و سنگها باشید اما در کل با رعایت احتیاط مشکلی ندارد.در صورتی که از مسیر اصلی خارج نشوید و در اواخر پاییز به منطقه بروید مسیر سخت نیست .


گزارش برنامه : طی دو روز برنامه منسجم و دقیق موفق شدیم در کنار همنوردان توانمند گروه کوهنوردی مانوش شهرستان "سمیرم" به سر پرستی مرد با اخلاق و دوست داشتنی جناب "عیسی صابری" عزیز دره بن رود را از ابتدا تا روستای "آب باکره" از توابع پاتاوه پیمایش کرده و از دو آبشار ناری و سیلاری نیز دیدن نماییم شب مانی در منطقه سیلاری نیز خالی از لطف نبود. جای همه همنوردان در این برنامه خالی بود .

 

نمایی از شهرستان سیسخت 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...

گزارش صعود به قله گاوکشان

قله گاو گشان : یکی از بلندترین قله های استان گلستان با ارتفاع ۳۸۵۰  در البرز شرقی مشرف به روستای شاهکوه پایین از توابع شهرستان گرگان واقع شده است. از مهمترین ویژگیهای این قله برای کوهنوردان مسیر شن اسکی آن است که واقعا نفس گیر می باشد و معمولا کوهنوردان استان قبل از صعود به قله دماوند خود را جهت هم هوایی و محک زدن آنرا انتخاب میکنند که انتخاب بجایی هم است. از دیگر ویژگیهای این قله وجود صخره های مرتفع و نوک تیز که از دور نمای بسیار زیبا و از نزدیک دارای ابهتی قابل شتایش است.  همچنین وجود  برفچالها و یخچالهای متعدد که منشا چشمه سارها و حوضه آبخیر تعدادی از رودخانه های استان گلستان مازندران و سمنان است.  روستای شاهکوه نزدیکترین روستا به این قله می باشد. شغل بیشر این مردم زحمت کش و خونگرم دامداری و کشاورزی است و در فصل تابستان میزبان علاقمندان بسیار زیادی از مردم این سرزمین هستند. برای رفتن به این قله دو راه وجود دارد از استان گلستان شهرستان گرگان جاده توسکستان به سمت شاهرود بعد از روستای چهارباغ به دوراهی برخورد کرده وبه سمت شاهکوه سفلی میرسیم راه بعدی از شاهرود  جاده مجن به سمت گرگان میایم و بعد از حدود65کیلومتر به دوراهی میرسیم و به سمت شاهکوه سفلی میرویم واز این روستا تا پای ریشه کوه یک ساعت پیاده روی و سپس وارد پاکوب شده و ادامه مسیر تا قله قابل توجه این که در فصل زمستان داشتن لوازم صعود زمستانی کاملا لازم است و راهنما تیز از داجبات صعود به این قله می باشد .


گزارش برنامه : سال قبل آذر ماه به قصد صعود به قله گاوکشان با انگیزه طرح 31 قله راس استانها عازم استان گلستان شدم ودر یک روز بسیار برفی اقدام به صعود کردیم و موفق به صعود قله شدیم . ولی از انجا که من دوست داشتم طبیعت زیبای منطقه را ببینم این هفته عزم صعود به قله گاوکشان را کردم و همراه با همنوردان گروه کوهنوردی همگامان گلستان به سر پرستی آقای مهدی اکبری نژاد موفق به صعود شدیم . طبیعت زیبای منطقه و مهربانی مردم در این دیار بسار مثال زدنی است . جا دارد در این گزارش تشکر ویژه داشته باشم از همنورد مهربان جناب آقای مهدی اکبری نژاد و هموردان همراه که با ما همگام شدند برای صعود به قله . بریشان آرزوی سلامتی دارم . 


نمایی از کوه گاو کشان 


 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...