#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

جلسه گردهم آیی سالیانه گروه آزاد صفه

عنوان :جلسه گردهم آیی سالیانه گروه کوهنوردی آزاد صفه 

 

محل برگزاری :صفه زمین چمن اسکی  

 

زمان :چهار شنبه ۱/۴/۹۰ ساعت ۲۰

گزارش تصویری از برنامه آخر خرداد

آبشار شیخ علی خان در90 کیلومتری غرب شهرکرد و17کیلومتری شهرستان چلگرد ازاستان چهار محال بختیاری واقع شده است و درانتهای روستای شیخ علی خان جاده خاکی وجود دارد که به طرف روستاهای خویه وسر آقاسید وامامزاده صالح کوتاه و بزنوید و چین میرود ویکی از مسیرهای کوچ وییلاق ایل بختیاری چهار لنگ میباشد و در این مسیر منطقه ای است به نام چما که غار یخی در این مکان قرار گرفته  .

صبح 5 شنبه از اصفهان حرکت کرده و پس از عبور از جاده زیبای شهر کرد به چلگرد از چشمه دیمه بازدید شد واز چلگرد عبور کرده وارد منطقه گوهرنگ شدیم و در بین مسیر در مراسم فاتحه آقای سبز علی قنبری (که یکی از کوهنوردان واسکی بازهای قدیمی استان بود ) شرکت کرده و سپس با کوله سبک از تنگ سیردان بازدید کرده ودر ساعت 8 شب کنار سد گوهرنگ یک کمپ شب مانی زده وآتش روشن کرده جای دیگر همنوردان را خالی کردیم .

صبح روز جمعه از آبشار شیخ علیخان بازدید شد و به طرف روستای چما حرکت کرده و و پس از بازدید از دره پر برف غار یخی با خاطره ای خوش به سوی اصفهان باز گشتیم .

                                                  پایدار باشید    

 

عکسها از محمد امیری 

 آبشار شیخ علی خان

  

 

جهت مشاهده بقیه عکسها روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید.

 

ادامه مطلب ...

برنامه کوهنوردی هفته آخر خرداد

عنوان برنامه :بازدید از غار یخی چلگرد و آبشار شیخ علی خان 

 

مدت برنامه : دو روز 

  

تاریخ حرکت: ۵ شنبه ۲۶/۳/۹۰ الی جمعه ۲۷/۳/۹۰ 

گزارش صعود به قله کینو ( زرد کوه بختیاری )

  

قله کینو : به ارتفاع 3701 متراز رشته کوه های زاگرس است که در شمال غربی استان چهار محال بختیاری و شمال شرق استان خوزستان قرار گرفته و دارای قلل متعددی است ودره های زیبای آن برفچالهای زیبایی را تشکیل داده است بروی خط الرس طویل این کوه چاله های پربرف جلوه خاصی دارد و چال معروف ( گرگ کش ) دریاچه کوچک وزیبایی را بوجود آورده است که چشم را خیره میکند . این کوه از جنوب غربی به طرف روستای شیمبار (شیرین بهار)و از شمال شرقی به طرف منطقه لبد منطبق است . شیمبار و چلومنطقه عبوروقشلاق کوچ ایل هفت لنگ بختیاری از استان خوزستان است . منطقه لبد محل ییلاق ایل چهار لنگ بختیاری و از استان چهارمحال بختیاری است .

صبح روز چهار شنبه به قصد صعود قله کینو به طرف منطقه بازفت حرکت کرده و عبور از گردنه چری رشته کوه زرد کوه را قطع کرده  به چمن گلی مرکز بازفت رسیده ودرادامه از بازفت پایین ومیانه عبور کرده و در بازفت بالابه محلی به نام مورهره در زیر گردنه تاراز رسیده و از جاده اسفالت جدا شده  در سمت راست وارد جاده خاکی شدیم پس از طی 15 کیلومتر جاده نه چندان خوب خاکی به منطقه لبد رسیدیم و مورد استقبال دوستانمان در چادر عشایرقرار گرفتیم . از طبیعت منطقه بازدید کردیم وشب  در چادر عشایراسترحت نمودیم .صبح روز پنج شنبه ساعت 5 با کوله های سبک به  طرف شرق کوه  واز شیبی تند صعود به طرف خط الرس آغاز شد و پس از3ساعت به دامنه کوه رسیده که محل اسکان عده ای دیگر از عشایر بودند که در( 2 صعود قبلی من به کینو) با آنها دوست شده بودم  تیم را به چادر دعوت کردند و با دوغ خنک پزیرایی شدیم و استراحت کرده و از آنها جدا شده و پس4 ساعت کوهنوردی دشوار وبرف نوردی قله صعود شد و از چال معروف گرگ کش نیز بازدید گردید وعاقبت از راه تردد گله (راهی بز رو ) به طرف پایین آمده وساعت 19 عصر به کمپ اصلی در چادر عشایر رسیدیم و دومین شب را در کنار مردم خونگرم و مهمان نواز بختیاری سپری کردیم .صبح روز جمعه در میان بدرقه دوستانمان  منطقه را ترک کرده وبه طرف اصفهان حرکت کردیم .

لازم به ذکر است برای صعود به کینو از منطقه لبد نیاز به راهنما ضروری است چون پاکوب مشخصی ندارد مگر این که قبلا کسی از افراد تیم صعود کرده باشد وخرداد بهترین زمان برای اجرای برنامه است  .

                                                       پایدار باشید  

 

 

 

 

  

                                         طبیعت زیبای لبد 

(محمد امیری)

 

 

 

  

( مهری شهبازی )

 

 

جهت مشاهده بقیه عکسها روز ادامه مطلب کلیک کنید.

 

ادامه مطلب ...

گزارش صعود به قله دوزرده ( زرد کوه بختیاری )

 

رشته کوه های( زرد کوه بختیاری ) در حد فاصل دو رود خانه بزرگ کوهرنگ و بازفت قرار دارد و قلل بزرگی چون کینو؛ هفت تنان ؛ دوزرده ؛ کلونچین ؛ شاه شهیدان ؛ چری ؛ میلی ؛ سردان وغیره را در بر گرفته و این منطقه محل استقرار ایل بزرگ بختیاری می باشد .از ویژگی های خاص این منطه زیبا میتوان جنگلهای بلوط و دریاچه کوهرنگ و سرچشمه آب زاینده رود که توسط تونل از زیر کوه کارکنان به طرف اصفهان هدایت شده و یخچالهای ایلوک؛خرسان و گردنه بازفت محل عبور کوچ ایل بختیاری و... را نام برد .

روز اول در کنار دریاچه پشت سد کمپ زده شد. ساعت 5 صبح روز بعد تیم با کوله های سبک به قصد صعود یک روزه به طرف کوه حرکت کرده و پس از عبور از دره لاسبز ساعت 9 به جان پناه چال میشان رسید و بعد از صرف صبحانه به طرف قله ادامه مسیر داد. در ادامه مسیر درگیری با برف اجتناب ناپذیر بود در نهایت تیم در ساعت 30/13 به روی قله 4120 متری دوزرده رسید وپس از اجرای مراسم قله حرکت به سوی پایین را آغاز کرده و از همان راه در ساعت 19 درکمپ اصلی مورد استقبال تیم پشتیبانی قرار گرفت .     

 

عکسها از مهری شهبازی- محمد امیری 

 

 

 

جهت مشاهده بقیه عکسها روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید.

ادامه مطلب ...