#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش پیمایش تنگه کاهکده لردگان

بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک

شاخه های شسته ، باران خورده ، پاک
آسمان آبی و ابری سپید


برگ های سبز بید
عطر نرگس رقص باد

نغمه ء شوق پرستو های شاد


خلوت گرم کبوتر های مست....

نرم نرمک میرسد اینک بهار
خوش به حال روزگار


خوش به حال چشمه ها و دشت ها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نیمه باز


خوش به حال دختر میخک که میخندد به ناز 

خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب

 

"فریدون مشیری"

 

لردگان : شهر رنگ‌ها، شهر دلیر مردان و شیر زنان بختیاری، شهر خوبان، بهشت گمشده‌ای که در جنوب شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته ‌است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- شهرستان لردگان یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری  است، مردمان لردگان از لران بختیاری هستند و اقلیم لردگان نیمه مرطوب گرم با زمستان‌های نیمه سرد است. این شهرستان در جنوب استان چهارمحال و بختیاری واقع است و از نظر موقعیت نسبی از سمت شمال به شهرستان‌های بروجن و اردل، از سمت جنوب به استان کهگلویه و بویراحمد و از سمت شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان منتهی می‌شود. لردگان در گذشته مرکز ایالت فردن بوده که به معنی مرکز ماوای اقوام لر زبان است، ناصرخسرو قبادیانی در سفر نامه خود از لردگان(لردجان) نام به میان آورده است. جوشش چشمه‌برم در مرکز شهر لردگان گردشگاه با همین نام را بوجود آورده‌ است، این چشمه پرآب علاوه بر تأمین آب کشاورزی یکی از سرشاخه‌های کارون به‌شمار می‌آید. آبشار آتشگاه، دره کاهکده ؛ چشمه سندگان، چشمه برم (لردگان و مالخلیفه)، چشمه خانی، جنگل‌های بلوط منطقه، مناطق زیبای ارمند و بارز و شوآر، پارک جنگلی چارطاقی منچ، پارک جنگلی پروز، حاشیه سد کارون۴، حاشیه رودخانه خرسان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است. رودخانه‌های مهم خرسان و ارمند که از سرشاخه‌های اصلی کارون هستند در این شهرستان جریان دارند و بر همین اساس سدهای مهمی چون کارون ۴، سدهای خرسان ۱، ۲ و ۳ و کارون ۵ بر روی رودخانه‌های شهرستان احداث و یا در حال احداث است. از معروف‌ترین اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان می‌توان به بقایای ‌قلعه دشت پاگرد، برج سردشت،‌ بقایای کاروانسرای قلعه مدرسه، بقایای بنای چارطاقی منچ، مسجد تاریخی روستای سونک، امامزاده شاه عبدالرحمن روستای بیدله، امامزاده میل شاه روستای بارز، امامزاده روستای شهسوار، امامزاده عباس‌علی روستای برجویی، امامزاده حسن اشاره کرد. لردگان دارای دشت‌های حاصلخیری است، که از معروف‌ترین آن‌ها ‌می‌توان از دشت خانمیرزا، دشت جمال، دشت فلارد و دشت لردگان و کوههای مرتفع و بلندی همچون کوه ریگ، کوه غارون ، کوه بادامستان، کوه گومیه، کوه سرخ، کوه سیوک، کوه آس‌جم، کوه آب‌باغ نام برد.

دره کاهکده :  در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. آبشار کاهکده در ۱۵ کیلومتری سد خرسان و۵۵ کیلومتری شهر لردگان و در ۲۱۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است .این آبشار در دره‌ای زیبا وبکر قرار دارد که مسیر آن تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته‌است و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای زیادی را در طول دره ایجاد کرده که زیبایی آن را صد چندان نموده است.

۹۰ درصد گونه های گیاهی در منطقه را درختان بلوط تشکیل می دهند همچنین سرو کوهی، کیکم، بادام کوهی، بن آب، انجیر کوهی، بن، کلخنک، سپیدار، زرین درخت،سیاوشان ، گل گاوزبان، کارده، کنگر، کرفس، آب اندول، گل شب‌بو وحشی، ثعلب، گندم گینه، دنبلان، چای کوهی، بنگو، شیرین بیان و……نیز دیده می شود.برای دست یابی به این دره زیبا دو مسیر وجود دارد یکی از طریق مسیر روستای آتشگاه است که پس از رسیدن به روستای آتشگاه باید یک ساعت با نیسان طی مسیر کنیم تا به دهکده کوک و ابتدای دره کاهکده برسیم . و مسیر دوم بایستی در مسیر جاده سمیرم به یاسوج 15 کیلومتر مانده به منطقه پاتاوه به طرف روستای درب به کلات رفته و در امامزاده محمود از خود رو جدا شده و در پاکوبی مشخص به طرف کاهکده ادامه مسیر میدهیم .که حدود سه الی چهارساعت طی مسیری زیبا دارد .همچنین جانورانی چون خارپشت، گربه وحشی، گراز، میش، پازن، قوچ و خرس و پرندگانی چون تیهو، کبک، کلاغ، شاهین، گنجشک، ، بلبل، دارکوب، باز، هدهد و … در منطقه دیده شده است . 

گزارش برنامه : در برنامه قبل با همنورد خوبم جناب کسراوی عزیز تصمیم گرفتیم که جمعه 27 اردیبهشت برنامه ای یک روزه با هدف بازدید از دره زیبای کاهکده اجرا کنیم .و به همین منظور روز جمعه 27 اردیبهشت 98 با ماشین نیسان آقای کسراوی از طربق مسیر روستای آتشگاه اقدام به اجرای برنامه کردیم و موفق شدیم یک برنامه خوب و به یاد ماندنی را در تنگه زیبای کاهکده و عبور از بسیاری آبشار پر آب را اجرا کنیم .


نمایی زیبا از یکی از آبشارهای تنگه 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

 تصاویری از کل برنامه (دریاچه برم لردگان ودور نمایی از کوه ریگ )




روستای زیبای آتشگاه از فاصله دور ودر طول مسیر 



روستاهایی کوچک در حاشیه رودخانه 















                                                         با شما در برنامه های بهاری 



گزارش صعود به قله مروارید ایزدخواست


باغ در ایام بهاران خوش است

موسم گل با رخ یاران خوشست

چون گل نوروز کند نافه باز

نرگس سرمست در آید به ناز

”امیر خسرو دهلوی “


ایزَدخواست یا یزدخواست : شهری است در بخش مرکزی شهرستان آباده  استان فارس در جنوب ایران. این شهر دارای سابقه باستانی بسیار است و اکثریت نزدیک به اتفاق جهانگردان خارجی، در سیاحت‌نامه‌های خود از این شهر و قلعه آن یاد کرده‌اند.

پس از ورود به استان فارس از بزرگراه اصفهان-شیراز، ایزدخواست نخستین شهر بر سر راه است. سد ایزدخواست در ۵ کیلومتری این شهر از سال ۱۳۷۹ خورشیدی آغاز به بهره‌برداری شده.

برای اطلاعات بیشتر یزد خواست به سایت زیر مراجعه کنید . http://yon.ir/5ywmG

کوه مروارید : با ارتفاع تقربی 3350متر از سطح دریا  ( به دلیل رعد و برق شدید مجبور شدیم ابزار های باطری را خاموش کنیم به همین دلیل ارتفاع تقریبی است ) با خط الرسی زیبا خود نمایی میکند و در جنوب منطقه ایزد خواست قرار دارد که به دلیل پوشش گیاهی خوب دامنه های این کوه مکان ییلاق ایل قشقایی از طایفه خلیفه است . به جهت وسعت کوه و برفگیر بودن آن در دامنه های این کوه زیبا چشمه هایی دایمی وجود دارد . صعود این کوه از همه جبه ها تقریبا راحت میباشد از جبهه شمالی یالهای خفته ای دارد که شما را با حدود سه ساعت کوهپیمایی به خط الراس میرساند و دسترسی به قله را نیز آسان میکند . آب چشمه ها و بارش های فصلی این کوه از جبهه شمالی به طرف ایزد خواست رفته و در پشت سد قوسی این شهرستان ذخیره میشود . همچنین مسیر چشمه های جنوب این کوه به طرف سد حنا سرازیر میشود . اتوبان جدیدی که از طرف شهرستان ایزد خواست به شیراز در حال احداث است است از کنار کوه مروارید طی مسیر میکند . که در آینده دسترسی به این کوه زیبا آسانتر میشود .

گزارش برنامه : روز جمعه 20 اردیبهشت 98 به اتفاق چند تن از همنوردان قدیمی شهرستان شهرضا اقدام به صعود قله مروارید د رمنطقه شهرستان ایزد خواست از استان فارس کردیم  صعود به این قله زیبا  برنامه یک روزه مناسبی میباشد ضمن این که در بهار منطقه از زیبایی خاصی برخوردار است .در یک روز بهاری ابری و کوی بارش موفق شدیم که به این قله زیبا صعود کنیم . در طول مسیر صعود رعد برق نسبتا قوی شروع شد که به علت تراکم ابر ها ادامه داشت و تیم مجبور شد برای حفظ ایمنی کلیه ابزار های باطری را خاموش و ابزار های فلزی را از خود دور کند که سنجش و ثبت ارتفاع دقیق میسر نشد .


نمایی دور و نزدیک از کوه زیبای مروارید و خط اتوبان در حال احداث

  

Image result for ‫کوه مروارید ایزد خواست‬‎


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

ادامه مطلب ...

گزارش پیمایش بخشی از خط الراس دالان کوه اصفهان


بگشا نقاب از رخ باد بهاران
شد طرف چمن بزمگه باده گساران
شد لاله ستان گرد گل از بس که نهادند
رو سوی تماشای چمن لاله عذارن
در موسم گل توبه ز می دیر نپاید
گشتند در این باغ و گذشتند هزاران
بین غنچه نشکفته کهآورد به سویت
سربسته پیامی ز دل سینه فگاران

جامی

 

شهرستان تیران و کَروَن (کروَند) در ۵۱ درجه ۰۹ دقیقه طول جغرافیای  و ۳۲ درجه و ۴۲دقیقه عرض جغرافیایی و ارتفاع ۱۶۴۰ متری ازسطح دریا واقع شده‌است. این شهرستان در ۴۵ کیلومتری اصفهان واقع شده‌است. تیران و کرون از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری و از شرق و شمال به شهرستان نجف‌آباد ؛ از غرب به شهرستانهای فریدن و چادگان از جنوب به شهرستان لنجان محدود می‌گردد. این شهرستان دارای هوایی نسبتاً معتدل و زمستان‌های سرد است.

عبور جاده‌های اصفهان به استان‌های مرکزی وخوزستان و لرستان و غرب کشور و همچنین جاده به استان چهار محال و بختیاری در جنوب شهرستان باعث رونق شهرستان گردیده‌است

کودالان یا دالانکوه : در حد فاصل بین  شهرستان تیران وفریدن و در نزدیکی شهر دامنه در استان اصفهان ایران است. با توجه به سخت‌گذر بودن صعود به آن تا به حال چندین نفر در راه صعود به قله جان خود را از دست داده اند کودالان ۳۹۱۵ متر از سطح دریا ارتفاع دالانکوه از رشته‌کوه زاگرس میانی است که خط الرأسی به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر دارد و در میان سه شهرستان فریدن، تیران و کرون و چادگان و در استان اصفهان قرار دارد. از آنجایی که در بخشی از این کوه دو خط الرأس موازی وجود دارد و حد فاصل آنها فضایی شبیه دالان به وجود آورده، به «دالانکوه» مشهور شده است که در گویش محلی کوه دالان گفته می‌شود. بلندترین نقطه آن ۳۹۱۵ متر ارتفاع دارد. در طول خط الرأس آن قله های چندی با ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر وجود دارد که هر کدام می تواند هدفی برای یک صعود باشد. از جمله قله میانی دالانکوه که بر بلندای پیست اسکی تیران قرار دارد برنامه یک روزه بسیار خوبی برای صعود می باشد . برای صعود به قله انالوجه یا داراب شاه راههای مختلفی وجود دارد که آسان ترین مسیر برای صعود به قله اصلی از روستای انالوجه در دامنه جنوبی این رشته کوه می باشد. در ارتفاع حدود سه و هشت صد قله دالانکوه بقایای آثار یک ساختمان قدیمی مشاهده شده که طبق تاریخ شفاهی موجود بر سر زبان مردم روستای انالوجه قلعه ای بوده که متعلق به شاهی به نام دارابشاه می باشد و آجرهای آن در دشت چاله گاو در منطقه کوره آجر پزی که الان آثار آن موجود است پخته می شده و با خرجین های کوچکی که بر روی بزهای در حال چریدن بسته بوده اند به قله انتقال داده شده است و هر بز دو آجر را در حال چریدن به قله حمل می نموده است.از این جهت در روستای انالوجه به قله دالانکوه قله دارابشاه نیز گفته می شوددر دامنه شمالی این رشته کوه بین شهر عسکران و دهستان دامنه و به فاصله اندکی از جاده، پناه گاهی ساخته شده که می تواند جهت اقامت شبانه کوهنوردانی که از فواصل دور برای صعود به این قله می‌آیند مورد استفاده قرار گیرد.که متولی این مکان هیات کوهنوردی شهرستان تیران میباشد .

گزارش برنامه : روز جمعه 13 اردیبهشت 98 با همراهی تعدادی از همنوردان قدیمی اقدام به عبوربخشی از خط الراس دالانکوه نموده و از روستای دولت آباد سوار بر یال بالای چشمه گردویی کرده و تا تنگه چشمه مرغاب به مدت هفت ساعت پیمایش کردیم . تجربه همنوردان قدیمی عبور از ستیغ ها با سنگ های سوزنی کار را برای تیم آسان کرده بود . ماندگاری مقدار زیادی برف در مسیر و عبور از روی برفها از ویژهگیهای برنامه بود . چشم اندازهای بسیار زیبای منطقه و تا دور دستها رویت شاهان کوه ؛ زرد کوه ؛ کرکس؛ و کوه های منطقه فریدونشهر و فردوان وووو جلوه خاصی داشت . در تمام طول مسیر با یادآوری خاطرات گذشته به یاد همنوردان غایب بودیم .

 نمای بخشی از دالان کوه 


برای مشاهدا بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

  ادامه مطلب ...

گزارش صعود به قله ساسفید دره لاوی اصفهان

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید

وظیفه گر برسد مصرفش گل است و نبید
مکن زغصه شکایت که در طریق طلب

به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید
ز روی ساقی مهوش گلی بچین امروز

که گرد عارض بستان بنفشه دمید
بهار می گذرد دادگسترا دریاب

که رفت موسم حافظ هنوز می نچشید

  حافظ


خمینی شهر اصفهان : شرح درگزارش چشمه لادور همین بلاگ http://yon.ir/IfzOg


کوه قله ساسفید و دره لاوی : کوهستان کوچکی در شمال شهرستان تاریخی سده ( خمینی شهر) اصفهان قرار دارد که برخی آن را کوه "سا سفید" یا  "سیاه سفید" مینامند. این کوه دارای دره های زیبایی است و دارای آبشارهای متعدد کوتاه و بلندی است .در دامنه های جنوبی آن دره های لادر، لا دوزخ و لاوی از شهرت برخوردارند. چشمه های دره لادر و دره لاوی در روزهای تعطیل گروه هایی از طبیعت گردان را به سوی خود میکشانند و کوهنوردان را بر آن داشته تا برای شب مانی کلبه های امنی را بنا کنند که میتوان به عنوان جان پناه از آن استفاده کرد .  دره لاوی تازگی ها به خاطر گشایش مسیرهای گوناگون سنگنوردی در آن زبانزد شده است ( هر چند که باز کردن مسیر با دریل باطری کار را برای سنگ نوردان بسیار آسان کرده و دیواره ها پر شده از رول و گاهی سیم بگسل ثابت که بحث این نوع سنگ نوردی در این گزارش نیست . فقط میتوان گفت دنیای کوهنوردی در حال انجام صعود های صعود های "سلو فری" و ابزار گذاری و برداری هستند مانند فرند وووو ) هورموده نام گردنه و منطقه ای است که در میانه های دره های لادر و لاوی قرار دارد. در سوی دیگر کوه چاله سیاه و روستای جهاد آباد و محیط بانی قامیشلو واقع شده است.دره لا دوزخ نیز یکی از مسیر های زیبای این منطقه به طرف قله ساسفیداست که یک چشمه و جایی برای شب مانی نیز در بین مسیر وجود دارد .برای دست یابی به این منطقه بایستی از اتوبان انوشیروان به طرف فلکه دانشگاه صنعتی و سپس به طرف جاده نجف آباد رفته و بعد از دانشگاه آزاد به سمت جاده تهران رفته و پس از 3 کیلومتر بعد از شرکت مهندسی پزشکی نوین ازسمت چپ وارد باند برگشت اتوبان شده وارد یک جاده خاکی سمت راست شده و در پارکینگ کوهنوردان استارت برنامه زده میشود . پاکوب سمت راست هدایت گر بسیار خوبی برای دسترسی به قله می باشد . و برای رفتن به طرف مسیر لا دوزخ نیز بایستی کمی قبل تر وارد یک تنگه شد و ادامه مسیر داد .


گزارش برنامه :  روز جمعه 6 اردیبهشت 98 طی یک برنامه جذاب یک روزه موفق شدیم به قله ساسفید صعود کرده و از مناظر و زیبایی ها مسیر که دارای چشم اندازهای زیبایی بود لذت ببریم .مسیر رفت را از دره لاوی و برگشت از چشمه دوزخ انتخاب شده که به برنامه تنوع جالبی داد. جای همه همنوردان خالی روز بیاد ماندنی شد.


نمایی از کوی ساسفید و استارت مسیر 

 

Image result for ‫دره لاوی خمینی شهر‬‎

 


 تصاویری از کل برنامه 
















                                      با شما در برنامه های بهاری 




صعود به قله آسماری

کاشکی چی اور بهاری، پر کشم به بختیاری 
بال اسپیدم کنم پهن، سر کُه آسماری 
دلم ایخوا چی فرشته، به منه اورا نشینم 
وی زیال سرفرازه، زرده سوزمه ببینم 
پا بنم به کوه کلار، هی گل آستاره چینم 
قرص مهه چی پیاله، به منه دستام ببینم 
آی که آسماری، باهار بختیاری 
غمه ایبری ز ویرم، شادی بجاس ایاری 
دله مو چی دشت لاله، پر ز خین و لاله زاره 
دی بیو که عمر کوتام، طاقت دیریت نداره 
اره چی اور بهاری، سرکوه آسماری 
تی به رهت اینشینه، تا بیای تو وادیاری 
ار بیای تو وادیارم، دی غمی به دل ندارم 
یه گلین گل آستاره، سی تو چینم و ایارم 
وای تو به سردسیری، مو مینه گرمسیرم 
وای غم دیری تو، دی کرده کور و پیرمکوه آسماری

ترجمه

کاشکی مثل ابر بهاری، پر بکشم به منطقه ی بختیاری 
بال سفیدم رو پهن کنم، روی کوه آسماری (از کوه های منطقه ی بختیاری) 
دلم میخواد مثل فرشته، بین ابرها بشینم 
آن طرف رودخانه، «زردکوه» و «سبزکوه» ام رو ببینم (از کوه های منطقه ی بختیاری) 
پا بذارم به کوه کــَـلار (از کوه های منطقه ی بختیاری)، هی گل ستاره بچینم 
قرص ماه رو مثل پیاله ای، توی دستام ببینم 
آی کوه آسماری، بهار بختیاری 
غم رو می بری از یادم، شادی بجاش میاری 
دل من مثل دشت لاله، پر از خون است و لاله زار است 
دیگه بیا که عمر کوتاهم، طاقت دوری ات رو نداره 
میره مثل ابر بهاری، روی کوه آسماری 
چشم به راهت میشینه، تا بیای تو پیشمون 
اگر بیای تو پیشم، دیگه غمی به دل ندارم 
یک مشت گل ستاره، برای تو می چینم و میارم 
وای تو در منطقه ی سردسیری، من توی منطقه ی گرمسیر هستم 
وای غم دوری تو، دیگه کور و پیرم کرده

"کوروش اسدپور"

ایذه : از شهرهای بختیاری نشین استان خوزستان  است و به عنوان پایتخت بختیاری شناخته می‌شود. مرکز شهرستان ایذه  در جنوب غرب ایران است که پیشینه تاریخی آن بنادرپژوهش‌های انجام شده . وجود آثار و سنگ‌نبشته‌های باستانی مربوط به دوران عیلامیان می‌باشد. نام قدیمی این شهر مال امیر (مالِمیر) نیز نامیده می‌شود. ایذه همچنین پایتخت حکومت اتابکان لُر بزرگ بوده‌است. بارون دوبد در سفرنامه خود گزارش می‌دهد اکثر ساکنین مال میر بختیاری هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایذه به سایت زیر مراجعه کنید .

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%D8%B0%D9%87

گلگیر : در شهرستان مسجدسلیمان دراستان خوزستان واقع در کشور ایران می‌باشد. این شهر بنا به پیشنهاد وزارت کشورو به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۲مرکز بخش روستای گلگیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گلگیر نام گذاری می‌شود. میانگین دمای سالانه ۶ درجه زمستان و ۴۵ درجه تابستان می‌باشد. گلگیر در دامنه پر رمز و راز کوه آسماری قرار دارد که در شمال مسجد سلیمان واقع شده است. در جنوب غربی این شهرستان و در انتهای کوه آسماری یک چشمه آب گرم گوگردی وجود دارد که به رود خانه گلگیر میریزد که فضایی گردشگری در این منطقه به وجود آورده است .

 

 

کوه آسِماری : مانند سایر کوه‌های رشته کوه زاگرس  جهتی شمال غربی به جنوب شرقی دارد. در شمال غرب آن روستای گُلگیراز توابعمسجدسلیمان و در جنوب شرق آن نیز روستاهای پیرموسی و آب لشکر در نزدیکی شهر باغ ملک قرار دارند.ارتفاع کوه آسماری ۱۳۹۱ متر است.(بیس استارت حرکت از ریشه کوه از کنار کارخانه سیمان گلگیر است با ارتفاع 250 متر از سطح دریا ) کوه آسماری خاستگاهِ ایل بختیاری است و طوایفی چون مُمبِین ؛ مَکِوندی ، زراسوند و گُلگیر است.نام سازند زمین‌شناسی آسماری نیز از کوه آسماری اقتباس و برش الگوی آن در تنگ گل ترش همین کوه با ۳۱۴ مترارتفاع ستبراندازه‌گیری شده  است و شامل سنگ آهک‌های مقاوم کرم تا قهوه‌ای رنگ با ریخت‌شناسی کوه ساز می‌باشد. سنگ آهک آسماری مهم‌ترین سنگ مخزن حوضه رسوبی زاگرس ایران است و چون برای نخستین بار در خاورمیانه در این سازند نفت کشف شده است، معروفیت جهانی دارد.بهترین زمان برای صعود به قله آسماری از 15 اسفند تا آخر فروردین است هم به مناسبن گرم شدن هوای طاقت فرسای منطقه و هم برای زیبایی خیره کننده و چشم اندازهای زیبای فصلی .صعود به قله آسماری از خود منطقه گلگیر یک برنامه یک روزه می باشد . ضمن این که از هر قسمتی که صعود کنید سوار بر یک خط الراس زیبا شده و ادامه مسیر بسیار راحت و زیبا می باشد .

گزارش برنامه : طی سه روزبرنامه از قبل طراحی شده از تاریخ پنجشنبه 29 الی شنبه 31 فروردین 98 موفق شدیم همراه با سه همنورد عزیزشهرستان ایذه ( آقایان چراغی ؛ عالیپور ؛ و مولایی )به قله آسماری صعود کنیم . به جهت زیبایی خیره کننده مسیر رفت ( از جاده ناقان و پشت سد کارون چهار ) و برگشت ( از جاده لردگان ؛ بروجن ) دو روز برای مسیر و یک روز برای صعود وقت گذاشتیم و موفق شدیم پس از صعود بخشی از خط الراس این کوه زیبا را نیز پیمایش کنیم . چشم اندازهای مسیر بسیار خیره کننده بود .بارش باران های اخیر طبیعتی بی نظیر در منطقه بوجود آورده و پوشش گیاهی بسیار زیبایی دامنه های کوه را جلوه گر ساخته بود .  


 نمایی از کوه زیبای آسماری 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید . 


ادامه مطلب ...