#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به قله کلار بروجن

به سوی کوه، 
 
به سوی قله های با شکوه، 
   
به سوی آبی سپهر 
     
به راه زرنشان مهر 
چو آرزوی ما 
 
هوا 
   
خوش است و پاک 
     
به روی قله ها 
        
تن از غبار تیرگی رها 
بر آ چو جان تازه بر بلند خاک 
     
همیشه بر فراز...
     
همیشه سر فراز...

    "فریدون مشیری"


شهرستان بروجن : از جمله شهرهای مهم استان چهار محال و بختیاری است که در دشتی به وسعت حدود ۵۸۰ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه منطقه و در محل تلاقی راه‌های سه استان چهار محال و بختیاری، اصفهان و فارس قرار گرفته‌است.شهرستان بروجن دارای ۱۱۸٬۳۸۱ نفر جمعیت می‌باشد.

کوه کلار : در منطقه بروجن و شهرستان گندمان قرار دارد و از جمله ارتفاعات زاگرس بوده که به صورت شرقی و غربی امتداد دارد و سمت شرق آن از گردنه تنگ وستگان شروع در منطقه چغاخور به حداکثر ارتفاع ۳۶۲۹ متری خود میرسد و نهایتاً در جنوب شهر ناغان در گردنه‌ای به نام سولگان ختم می‌گردد، کلار از شمال به تالاب‌های گندمان، چغاخور، علی آباد و سولگان منتهی است و در واقع وجود تالابهای فوق که به صورت زنجیر وار به هم پیوسته و مامن و زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است. کلار علاوه بر تأمین آب تالابهای یاد شده که هریک به تنهائی چون نگین انگشتری از بابت تنوع زیستی، گردشگری و زیباشناسی بر تارک این خطه از ایران می‌درخشد، درضلع جنوبی نیز ذخیره گاه ژنتیکی جنگل‌های ارس را در دامن خود پرورده و کلار از لحاظ تنوع ژنتیکیو فون و فلور این دیار بی‌نظیر است. کلار نعمت بزرگ خداوندی است که به مردم این منطقه ارزانی شده، وجود دریاچه زیبا و منحصر بفرد قزل گل با مساحت ا۱۴۲ هکتار در ارتفاعات بالای ۳۵۰۰ متر این کوه و تالابهای بین‌المللی چغاخور و گندمان مشرف در آنجا و جاری بودن قریب چهل چشمه بزرگ از اقصی نقاط منطقه و تمرکز مراکز جمعیتی جمعیتی در دامنه‌های و اضلاع اربعه ارتفاعات آن ارتزاق و تأمین معیشت اهالی و ساکنین روستاهای دامنه‌های کوه کلار را باعث شده‌است.کوه کلار دارای ققل متعددی است که مهم ترین آن قله چیرو میباشد و در ارتفاع 3500 دریاچه بسیار زیبایی به شکل قلب وجود دارد که دارای چشم اندازی بی نظیر است و از فراز قله به زیبایی خود نمایی میکنو و اطراف این دریاچه را قلل متعدد برفی فرا گرفته است .

گزارش برنامه : روز جمعه 28 تیر ماه 98 همراه با سه تن همنوردان توانمند شهرضا آقای نصیری و سرکار خانم همنورد طاووسی و سرکار همنورد سرکار خانم صفیان موفق شدیم به قله کلار صعود کرده و از فراز قله چشم انداز اطراف تا دور دست ها قله هایی همچون هزار دره ؛ سبزه کوه ؛ دالان ونک و مناطق زیبای زاگرس را رویت کنیم ؛ تالاب زیبای گندمان پس از سالها پر آب و سرسبز بود و دریاچه زیبای زیر قله همانند قلب موجودی زنده میتپید که نوید از زنده بودن طبیعت بدهد .نکته قابل ذکر دیدن گونهای سر سبز سوزانده شده در دامنه کوه و در ادامه مسیر بود که هیچ توجیهی مگر وحشی گری و تخریب طبیعت در بر نداشت .و دیدن این منظره دل هر کوهنوردی را به درد می آورد ...


نمایی زیبا از کوه کلار 



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

  ادامه مطلب ...

چهاردهمین همایش صعود قلم تهران


کوه در شب چه شکوهی دارد                   خرم آن جلگه که کوهی دارد

شب چو مهتاب درخشد در کوه                 خرمن عشق نماید انبوه

تاجی از ماه به سر دارد کوه                   وز طلا جبه به بر دارد کوه

شاه بیت غزل دور نماست                       کوه سلطان همه صحراهاست

کوه را چشمه ی بی اندوهی است             کوه منزلگه بابا کوهی است...

     شهریار

 

 

فله لتمان یا ( هریاس ) : در استان تهران بخش کن و دهستان سولقان واقع است . همچنین نام دره ای در منطقه کوهستانی کن و سولقان میباشد . نام دیگر این دره هیجده بهشت میباشد . جهت این دره غربی ؛ شرقی است و آبشار حقیقت ( هریاس ) نیز در این دره واقع است و این دره تقریبا غیر مسکونی می باشد.در شمال شرق این قله روستاهای سولقان و کشار در جنوب شرقی و در شمال غرب روستاهای ( وردیج ) و ( واریش ) واقع هستند . 

گزارش همایش :6 و 7 تیر ماه 98 همایش چهاردهمین دوره صعود قلم به همت هیت اجرایی همنوردان عزیز آقای علی شاه محمدی ؛آقای دکتر صداقتی ؛ آقای حسن لقایی ؛ آقای رضا حبیب نیا ؛ آقای صلاحی ؛ سرکار خانم همنورد صالحی ؛ سرکارخانم شکوفه فر. و به میزبانی هیات کوهنوردی استان تهران و سر پرستی سر کار "خانم احمدیان فر" در یکی از سالن های اجتماعات اردوگاه باهنر تهران برگزار گردید که گزارش عملکرد سال گذشته هیات اجرایی قراعت شد . حضور آقای رضا زارعی نه تنها به عنوان ریس فدراسیون کوهنوردی ایران بلکه به عنوان یک وبلاگ نویس قدیمی درهمایش بسیار مایع خوشنودی بود . همایش در روز پنج شنبه 6 تیر ماه 98 با حضور تعدادی از وبلاگ نویسان سراسر کشور بر گزار گردید. و در ادامه برنامه روز جمعه 7 تیر ماه 98 برنامه صعود به قله هریاس تهران تدارک دیده شده بود که با موفقیت به انجام رسید و مراسمی نیز بر روی قله بر گزار گردید و پس از باز گشت به اردوگاه پایان برنامه اعلان شد . جای همه کوهنویسان غایب عزیز در این گردهم آیی سالیانه خالی بود .

 

 

برای تماشای بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...

همایش تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران 97 اصفهان

رجز خوانی نمیشود 

 پهلوانی نیست 

در معرکه دوره گرد 

زنجیری پاره نمیشود 

آن گوشه  ماری خفته است 

این کاوه آهنگر نمی شود 

"کروب رضایی" 


گزارش اخبار همایش : چهار شنبه 5 تیر ماه 98 همایش تجلیل از نام آوران سال97 استان اصفهان واقع دریکی ازسالنهای نمایشگاه بزرگ اصفهان به همت هیات کوهنوردی استان اصفهان بر گزار گردید که از همه پیشکسوتان استان تجلیل و به نام آوران کوهنوردی استان تندیس یاد بودی اهدا گردید . 




برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

  ادامه مطلب ...

چهار دهمین همایش صعود قلم




سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی
با تیغ مدارا کنی و سنگ نباشی
سخت است دلت را بتراشند و بخندی
هی با تو بجنگند و تو در جنگ نباشی
از درد دل شاعر عاشق بنویسی
با مردم صد رنگ هماهنگ نباشی
مانند قلم تکیه به یک پا کنی اما
هنگام رسیدن به خودت لنگ نباشی
سخت است بدانی و لب از لب نگشایی
سخت است خودت باشی و بی رنگ نباشی
وقتی که قلم داد به من حضرت استاد
می گفت خدا خواسته دلتنگ نباشی

"مستشار نظامی"






6 و 7 تیر ماه 98 اجرای چهاردهمین همایش صعود قلم در تهران و صعود به قله هریاس و تجلیل از کوهنوردان و پیشکسوتان کوهنویس سراسر کشور 



                                             با آرزوی دیدار همنوردان در این همایش