#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش تصویری صعود به قله علی جوق

گزارش برنامه : روز جمعه 95/3/28 طی یک برنامه یک روزه همراه با گروه کوهنوردی دنا اصفهان موفق شدیم که به قله علی جوق سمیرم صعود کنیم . در این برنامه استاد احمد معرفت افتخار داد تا در کنار تیم باشد و تا ریشه کوه همراه تیم بودند درود بر این مرد بزرگ . هوا بسیار عالی و بهار هنوز در دامنه های این کوه زیبا جلوه نمایی می کرد جای همه همنوردان خالی بود . 


تصویری از کوه علی جوق با ارتفاع 3750 متر از سطح دریا 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید   ادامه مطلب ...

سفری سه روزه به دامنه های زاگرس

گزارش برنامه : بطور ناگهانی هوس دامنه های زاگرس زد به سرم و رفتم به سمت بازفت و منطقه شیمبار ( شیرین بهار ) و تا گردنه و تونل دلا پیش رفتم و در هر قدم و هر مکان خاطراتی برایم زنده شد . رودخانه پر آب بازفت بی آب شده بود . رودخانه ای که آبهای خروشان آن لرزه بر اندام بزرگترین شناگران می انداخت . طالاب شیمبار تهی از جریان آب خروشان بود . و به لطف گردشگران تمام منطقه پر از زباله شده بود . ولی در مجموع طبیعت زاگرس و کوه های سر به فلک کشیده زرد کوه همیشه زیبا است در همه فصول زرد کوه فریبا است  و هنوزیخچال ها و برفچال های آن برف را تا زمستان درون خود نگه میدارد . بنای زیبایی که در گردنه تاراز به یاد استاد مسعود بختیاری خواننده ترانه ها و تصنیف های حماسی بختیاری بنا شده بود نشان از همت و همدلی مردم مهربان بختیاری میداد . که بسیار دیدنی بود . 

دریاچه زیبای شیمبار 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...

گزارش تصویری از پیمایش درازه رود

گزارش برنامه : جمعه 95/3/21 همراه با همنوردان قدیمی موفق شدیم قسمتی از منطقه درازه رود را پیمایش کنیم  و در میان آبهای خروشان تنی به آب بزنیم جای همه همنوردان خالی بود .

نمایی زیبا از درازه رود 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید   ادامه مطلب ...

گزارش صعود به قله درفک


قله درفک : با ارتفاع 2700 متراز سطح دریا در جنوب استان گیلان قرار دارد.چندین مسیر برای صعود به آن وجود دارد که ساده ترین آنها مسیر شرقی از روستای شاه شهیدان است.مسیر جنوبی که از روستای دفراز شروع میشود همچنین مسیر شمالی و مسیرهای غربی که از دو روستای شیرکوه و راجعون شروع میشوند مسیرهای زیباتر و در عین حال بسیار سخت تر هستند چون از ابتدا تا قله بیش از 2000 متر ارتفاع میگیرید.تمام مسیرها غیر از شاه شهیدان جنگلی هستند.روستای شیرکوه با حدود 400 متر ارتفاع در نزدیکی توتکابن قرار دارد..در مسیر صعود باید از دو ییلاق لارنه و جیرونی عبور کرد. که هر دو مناسب شب مانی هستند و چشمه دایمی دارند
قله اصلی درفک در جنوب منطقه ای موسوم به کاسه درفک قرار دارد.در اطراف کاسه درفک چند قله فرعی دیگر هم وجود دارد.غار برفی در غرب کاسه زیبا و جالب و در عین حال با توجه به لغزندگی آن خطرناک است .
گزارش برنامه : برنامه صعود به قله درفک همراه با گروه کوهنوردی دنا اصفهان با موفقیت انجام شد . ابتدا حرکت از اصفهان چهار شنبه شب با یک دستگاه مینی بوس و با تعداد 14 نفر از همنوردان که در شهر قزوین 3همنورد دیگر به تیم ملحق شدند (دو نفر از مشهد و یک نفر از تهران). پنج شنبه صبح به رودباررسیدیم و پس از عبور از؛ رستم اباد ؛و توتکابن در شیرکوه حرکت تیمی به طرف جنگل آغازشدوطی یک مسیرزیبا و شب مانی اول در منطقه زیبای جیرونی .جمعه صبح حرکت به طرف قله و پس از صعود بازگشت به کمپ جیرونی و بازگشت به طرف لارنه و شب مانی در منطقه لارنه . شنبه صبح حرکت به طرف روستای شیر کوه و در ادامه اصفهان و پایان یک برنامه زیبا و بیاد ماندنی جای همه همنوردان خالی بود .

روستای زیبای شیر کوه و منطقه رستم آباد و توتکابن
برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  
 تصاویری از کل برنامه










یکی از سگهای معروف درفک 






                                                                با شما در برنامه های بهاری 

گزارش سفر 4 روزه به منطقه آأربایجان شرقی و غربی

گزارش سفر : چهار روز بیاد ماندنی سفر به منطقه آذربایجان شرقی و غربی  و در طول سفر بازدید از رصد خانه خواجه نصیر طوسی در شهرستان مراغه  ؛  نقده ؛ چندی بر مزار زنده یاد محمد اوراز  ؛ غار سهولان در منطقه مهاباد ؛  منطقه سرشاخان ؛  تنگه قاسملو ؛ مریوان و دریاچه مریوان ؛ گنبد سلطانیه و ... جلوه خاصی داشت . اردیبهشت آذربایجان بهشت واقعی است .جای همه همنوردان خالی بود .

 تپه های مینیاتوری 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

ادامه مطلب ...