#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

آبشار تنگ زندان ( کریدی کن )

آبشار تنگ زندان (کریدی کن )

این آبشار زیبا ی 100 متری در دل کوههای سبزه کوه وهزاردره پنهان شده است و برای دست یابی به این آبشار بی نظیر باید از شهرستان گندمان بطرف روستای نصیر آباد رفته و سپس وارد جاده خاکی شده و از کنار تنگ وستگان جاده خاکی را ادامه داده تا به تابلو محیط بانی رسیده در سمت چپ وارد خاکی فرعی دیگری شده و حدود 10 کیلومتر ادامه داده تا به چهار طاق رسید . و برای ادامه مسیر تا آبشار راهنما لازم است . باز دید از این آبشار یک برنامه دو روزه کوهنوردی سنگین را طلب میکند .

گزارش برنامه : طی دو روز برنامه سنگین همراه با گروه کوهنوردی مانوش سمیرم و سه نفر از همنوردان شهرستان ایذه د رتاریخ های چهار شنبه و پنج شنبه 27 و 28 اردیبهشت 96 موفق شدیم از آبشار زیبای تنگ زندان دیدن کنیم . برنامه بسیار جذاب و عالی انجام شد .جای همه همنوردان خالی بود . 


آبشار زیبای تنگ زندان 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...

گزارش صعود به شیر کوه یزد

ارتفاعات شیرکوه  :  در جنوب شهر یزد در مرکز ایران واقع شده است.گرچه از نظر تقسیم‌بندی کوه‌های منفرد ایران از آن یاد شده لیکن در حقیقت بخشی از رشته‌کوه زاگرس می‌باشد. ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آب‌های آزاد در حدود ۴۰۷۵ متر است.


گزارش برنامه : در طی یک برنامه 2/5 روزه (عصر چهار شنبه 26 اردیبهشت الی جمعه 28 اردیبهشت 96 ) موفق شدیم بر بام استان یزد قله شیر کوه ایستاده و یاد و خاطره همنورد عزیزم امجد سواواتی را زنده کنیم . و در ادامه از طرف جاده کویری یزد به ابرکوه طی مسیر کرده و در شهر زیبا و تاریخی ابر کوه از اماکن تاریخی و سرو چهار هزار ساله دیدن نماییم و از جاده ابر کوه به جرقویه باز گردیم و پایان یک برنامه خوب و زیبا . جای همه همنوردان خالی بود .



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

  ادامه مطلب ...

صعود به قله شاهان کوه فریدون شهر

قله شاهان‌کوه : با ارتفاع ۴۰۴۰ متر از سطح دریا در ۲۰ کیلومتری فریدون‌شهر واقع شده و بلندترین قله استان اصفهان می‌باشد.چکاد شاهانکوه برروی خط الرأسی با همین نام وطولی بیش از ۴۳ کیلومتر قرار گرفته که جهت کلی آن هم سو با محور اصلی زاگرس یعنی شمال غربی_جنوب شرقی است و از کوههای متعددی تشکیل شده که از شرق به غرب عبارتند از: دری، دودکشان، چال روغن، شاهانکوه، جه جر، گورمیشان، دره غول، لاشوم، برد خیمه، چال میشان و مارک که البته در محدوده‌های شاهانکوه، گورمیشان و لاشوم تراکم زیادی از قله‌ها مشاهده می‌شود. رشته کوه شاهان کوه از دره وهرگان در ۴۰ کیلومتری باختر شمالی فریدون‌شهر شروع شده و رو به سوی جنوب خاوری تا دره آب میدانک، ۲۵ کیلومتری جنوب باختری فریدون‌شهر به طول حدود ۴۳ کیلومتر و عرض متوسط آن ۱۰ کیلومترمی باشد. میزان بارندگی سالانه این رشته کوه بین ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر و میانگین دمای سالیانه آن بین ۵ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد است. رودخانه خدنگستان، آب ترزه، آب سه پستان وآب سرداب می‌باشد و چشمه لنگان در شمال این رشته کوه قرار دارد.

 مسیرهای اصلی صعود به قله :

مسیر شرقی: روستای سرداب بالا- تنگه عرب – دهلیز جنوبی- قله شاهان کوه

 مسیر غربیروستای شاهان- دهلیز غربی- قله شاهان کوه

مسیر شمال شرقیروستای سرداب بالا  –دره شمال شرقی- قله شاهان کوه


گزارش برنامه : در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 اردیبهشت 96 همراه با گروه کوهنوردی نظام پزشکی مشهد موفق شدیم در منطقه فریدون شهر اصفهان برنامه ای بسیار بیاد ماندنی را اجرا کنیم و برفراز قله شاهان کوه ایستاده و نظاره گر بخشی از بهشت زاگرس باشیم . دشت پر گل و رود های جاری در منطقه و بازدید از آبشار پونه زار از ویژهگی های برنامه بود چشم انداز قلل برفی و دامنه های سر سبز هر بیننده ای را به وجد می آورد.جای همه همنوردان خالی بود . 


نمایی از شاهانکوه 

 

ادامه مطلب ...

پیمایش تنگ درکش ورکش

تنگ درکش و ورکش : در موقعیت جغرافیایی N320430 E503959 در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. این مکان یکی از مهم ترین گذر گاههای خوزستان به اصفهان که در دوره های مختلف به اسامی همچون راه ایلامی به گابیان ،راه دزپارت،راه اتابکان،راه سلطانی صفوی و راه بختیاری شهرت داشته است. بختیاری ها با استفاده از خاصیت جغرافیایی بی نظیر این تنگه جلوی قشون انگلیس را بستند و آن ها را متوقف کردند . این تنگه زیبا در ده کیلومتری جونقان به سمت اردل واقع شده و به علت شیب زیاد و صخره ای بودن از بالای جاده دید ندارد .

این منطقه دیدنی بدلیل داشتن گذرگاه ها و دره های عمیق کوهستانی، عبور و گذر از آن را برای عشایر دشوار می کرده است. به دلیل شیب های تند به سمت بالا و پایین در این مسیر، افراد مجبور می شدند زین یا همان جل چهار پایان بارکش را گاهی به جلو (درکش) و گاهی به عقب (ورکش) اند یا بکشند و دلیل نامگذاری به تنگ درکش و ورکش هم همین امر بوده است. برای دسترسی به این تنگه می توان از جاده ارتباطی جونقان به اردل در استان چهار محال و بختیاری استفاده کرد. 

گزارش برنامه : روز جمعه با سه نفر از همنوردان برای پیمایش دره تنگ درکش ورکش منطقه جونقان اقدام کردیم و یک روز بیاد ماندنی را در دامنه های زاگرس سپری کردیم در این فصل استان چهار محال و بختیاری بخشی از بهشت زاگرس است . جای همه همنوردان خالی بود . 

قسمتی از دامنه های زاگرس زیبا 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید   ادامه مطلب ...