#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

برنامه هفته اول اردیبهشت ماه ۹۱

عنوان برنامه : بازدید از چشمه لادور 

 

مدت برنامه نیم روز جمعه ۱/۲/۹۱ 

 

 

بهار در دامنه های دالان کوه (محمد امیری ) 

 

گزارش تصویری از صعود به قله سولک

 کوه سولک : در جنوب شهرستان شهرضا و شمال شهرستان سمیرم ومنطقه سردشت نزدیک روستای مهر گرد با ارتفاع 3450 متر از سطح دریا واقع شده است و دارای قله های متعددی میباشد واز مناطق سرد سیری به حساب می آید  . دردامنه های این کوه  محل اسکان ییلاق عشایر ایل قشقایی نیز است .

  گزارش صعود به قله سولک

به علت شریط بارندگی اجرای برنامه (چال غفار به ونک ) را تعغیر داده و صعود به قله سولک را انتخاب وازطرف روستای نرمه در یک برنامه یک روزه درهوایی لطیف اجرا کردیم .وتیم موفق به صعود قله زیبای سولک در منطقه مهر گرد سمیرم شد .بر فراز قله کوه های علی جوق وشنلی چشم انداز زیبایی داشت . نوشیدن آب روان چشمه هاخستگی را از تن بدر کرده و دیدن گل های بهاری جلوه ای خاص بردامان طبیعت داه بود که چشم را خیره میکرد  زمان به تندی سپری شد وبرنامه با خاطره ای خوش به پایان رسید .

                                       دربرنامه ای بهتر با شما 

عکسها از محمد امیری    

گل الاله   

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

برنامه هفته آخر فروردین ۹۱

عنوان برنامه : کوهنوردی از چال غفار به ونک ( منطقه سمیرم ) 

 

مدت برنامه : یک روز  جمعه ۲۵/۱/۹۱  

 

دریاچه برم فیروز (محمد امیری ) 

  

  

برنامه هفته سوم فروردین

عنوان برنامه : باز آموزی سنگ ( صفه )


 مدت برنامه : نیم روز جمعه 18/1/91


صفه در بهار 90 (محمد امیری)

گزارش سفری دو روزه به شنلی

گزارش کوهپیمایی دو روزه از شنلی به چشمه علی

به یک باره تصمیم گرفتم 12 و13 فروردین برم یک جایی کاملا دنج و خلوت ودو روز در کوهستان  راه برم و به همین منظور دره زیبا و بکر شنلی را انتخاب کردم به یکی از همنوردان زنگ زدم وصبح روز شنبه 1/12 /91 دو نفری اصفهان را به مقصد دهاقان ترک کردیم و پس از عبور از دهاقان وارد منطقه بودگان شده و از تنگه شنلی حرکت  آغاز شد پس از کمی پیاده روی به سد سنگی تازه ساخته شده در وسط تنگ برخورد کردیم که هیچ گونه توجیهی در بر نداشت به غیر از دگر گونی اساسی اکوسیستم منطقه . کوه شنلی پوشیده از برف بود وتا دامنه های کوه ادامه داشت . صدای آب جویباری که از شنلی سرچشمه میگرفت و ترنم پرندگان مست ازهوای بهاری ما را به سکوتی سنگین وا داشته بود .به علت بارش باران در طی دو روز گذشته زمین منطقه کاملا گل بود.نزدیک غروب هنوز هوا روشن بود که درمنطقه دشتک محل اسکان ییلاقی ایل قشقایی که فعلا خالی از سکنه بود  (چون هنوز کوچ شروع نشده است) چادر را برپا کرده و شب خوبی را سپری کردیم .صبح روز یکشنبه 91/1/13 حرکت در یک دره بکر با رود خانه کوچکی که از تنگ دشتک سرچشمه می گرفت و به طرف منطقه همگین در حرکت بود ادامه مسیردادیم آب هایی از چشمه های کوچک و بزرگ به این رود خانه اضافه می شد که چشمه ماری ؛ چشه حیدر و چشمه علی از همه پر آب تر بود . وقتی به چشمه حیدر رسیدیم  تعداد زیادی ازمردم برای گردش روز سیزده به کنار چشمه حیدر که مسافت زیادی را هم تا جاده اصلی داشت آمده بودند ویکی از همین گردشگران به نام آقای کریمی ما را به صرف چایی دعوت کرد و با مهربانی از ما پزیرایی نمودند پس از صرف چایی از ایشان جدا شده وادامه مسیر دادیم و در نهایت عصر از منطقه خارج شده و با خاطره ای فراموش نشدنی به اصفهان مراجعت کردیم جای همه همنوردان در این برنامه خالی بود . 

                      به امید برنامه ای زیبا تر با شما  

عکسها از محمد امیری

کوه شنلی  

 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...