#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

صعود به قله امیری البرز

قله امیری یا شاه طهماسب : که با نام کهوتو و دینه ریز نیز شناخته می شود جزئی از کوهستان البرز است و در شرقی ترین نقطه منطقه امیری و ۲۵ کیلومتری شرق قله دماوند واقع شده است. دسترسی منطقه امیری از میانه ی جاده هراز در نزدیکی روستای شاهاندشت است. منطقه امیری بخشی از شهرستان آمل در مازندران محسوب می شود.قله امیری ۳۸۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. مهمترین مبدا صعود قله امیری یا شاه طهماسب در انتهای منطقه امیری از انتهای جاده خاکی دشت مازیار است و ارتفاعی معادل ۲۳۱۰ متر از سطح دریا دارد بنابراین کوهنوردان از این نقطه باید ۱۵۳۰ متر ارتفاع بگیرند تا به قله امیری برسند.

مهمترین مسیر و تنها مسیر رایج برای صعود به قله امیری مسیری است که از نزدیکی روستای هاره در منطقه امیری شروع می شود و بعد از گذر از دشت مازیار و دشت دانه ریز به گردنه چمن خو و قله امیری یا شاه طهماسب منتهی می شود. از دشت دانه ریز نیز مسیر دیگری مستقیما در صعود به خط الراس امیری وجود دارد که کمی کوتاه تر اما دشوارتر است با این وجود برخی از کوهنوردان برای تنوع یا بر حسب شرایط برفی از آن برای صعود استفاده می کنند. طول مسیر صعود قله امیری از مبدا حدود ۷.۷ کیلومتر و ارتفاع نقطه شروع ۲۳۰۰ متر است.


گزارش برنامه : طی سه روز  ( 5 الی 7 مرداد ) برنامه از قبل تایین شده موفق شدیم بخشی از خط الراس و قله امیری را پیمایش کرده و از دیگر مناطق طبیعت منطقه دماوند دیدن کنیم . قله امیری یکی از نزدیک ترین قلل البرز به قله دماوند است. در صعود به قله امیری می توانید مناظر عالی از شرق کوه دماوند را ببینید. ضمنا روستاهای منطقه امیری که در مسیر صعود قله امیری قرار دارند نیز در سرسبزی و خوش آب و هوایی جزو مناطق کم نظیر کوهستان البرز هستند.

تصاویری از کل برنامه :








طبیعت را دوست بداریم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد