#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

صعود به قله شیدان بهارستان اصفهان

هان ای کوه بلند ای سراپا همه بند!

از تو این تجربه آموخته ام که نلرزد

دلم از غرش سنگین زمان و

هراسی ندهم راه به دل از طوفان

کاه بودن ننگ است کوه می باید بود

کوه شیدان : با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا در 30 کیلومتری  جنوب شرقی شهرک بهارستان  اصفهان قراردارد که  از فرازقله  این کوه در صورت پاک بودن هوا کوه کرکس نمایان است از فراز قله شیدان کوه های اطراف از جمله کلاه قاصی ؛ شاه کوه ؛ کوه نخودی ؛ کوه صفه ؛ مارشنان ؛ میل کوهپایه ؛ و کوه های اطراف شهرضا و منطقه جرقویه بخوبی قابل مشاهده است ؛ از ویژهگی های این کوه تیغه های مناسب و دیواره های کوتاه و بلند برای تمرین صخره و کار با طناب عالی است ؛ دره های متعدد طویل و  هنگام بارندگی آبشارهای متعدد و زیبایی در این دره ها نیز از جلوه های این کوه است خط الراس طولانی و فراز نشیب های زیاد این کوه دیدنی می باشد و دورنمایی جذاب دارد . درخت های انجیر در لابلای دره های این کوه زیبایی پنهانی دارد . و نا گفته نماند که در جنوب این کوه و در دامنه های بین شیدان و کلاه قاضی صنعت سنگبری با تمام قوا به ریشه های این دو کوه حمله کرده و کلی از تپه های منطقه را با زمین صاف یکی کرده است و سر و صدا و تردد ماشین های صنعتی باعث آشفتگی حیات وحش ومنطقه حفاظت شده  کلاه قاضی شده است . حیاط وحش منطق حفاظت شده کلاه قاضی زیست گاه  کل و بز ؛ آهو ؛ جوجه تیغی ؛ روباه و شغال ؛ چند قلاده پلنگ رها شده و انواع خزندگان و پرندگان می باشد .

گزارش برنامه : طی یک روز برنامه منظم تیم ده نفره ما که با مشارکت همنوردان قدیمی باشگاه کوهنوردی دنا اصفان بود ؛ با رعایت پروتکل بهداشتی  موفق شدیم به قله زیبای شیدان صعود کرده و یک روز بیاد ماندنی را در دفتر خاطرات کوهنوردی به پایان برسانیم . جذابیت این برنامه متفاوت بودن مسیر صعود و فرودبود که باعث  طولانی شدن برنامه گردید . 

نمایی از منطقه و کوه شیدان 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...

سفر یک روزه به روستای فریز هند کرکس

جوش گل شد باده سرجوش می باید کشید

حلقه از ساغر به گوش هوش می باید کشید

گلشن از نازک نهالان یک تن سیمین شده است

باغ را چون ابر در آغوش می باید کشید

صائب تبریزی

روستای فریز هند اصفهان : روستایی زیبا در فاصله ۱۹ کیلومتری جاده آسفالته کاشان نطنز و پل هنجن قرار دارد. روستایی که با کوه‌های بلندی احاطه شده و اکثر زمین‌های آن را درختان کهنسال تشکیل می‌دهند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد روستای فریزهند اصفهان، می‌توان به دشت‌هایی سرسبز، آب و هوایی خنک و همچنین بافت قدیمی ساختمان‌هایش اشاره کرد. این روستا، به‌خصوص در فصل گرم تابستان گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. جالب اینجاست که همانند سایر روستای اصفهان نشانی از قدیمی بودن را می‌توانید به‌خوبی در ظاهر روستای فریزهند نیز مشاهده کنید. حتی این موضوع در مورد زبان مخصوص و لهجه اهالی این روستا نیز صدق می‌کند.پاییز بهترین فصل برای رفتن به این منطقه است .لازم به ذکر است که عمده شهرت روستای فریزهند مدیون وجود چشمه آب معدنی به نام آب سرخ می‌باشد که فاصله ۷۸ کیلومتری جنوب شهرستان کاشان و در نزدیکی نطنز واقع شده است. چشمه‌ای در بالای کوه که آب آن از دسته آب‌های بی‌کربتانه مخلوط با گاز بوده و برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد و مجاری صفراوی، معده و روده بسیار مؤثر می‌باشد.

گزارش برنامه : طی یک برنامه یک روزه موفق شدیم به منطقه نطنز کاشان رفته و از طبیعت زیبای پاییزی روستا های فریزهند و بید هند و دامنه های کوه کرکس دیدن کنیم در طول برنامه و کوهپیمایی باران پاییزی هوایی عالی را برای ما به وجود آورده بود و چشم اندازهای بی نظیری که ابر ها در دور دست ساخته بودند و کوهستانی ابری بارانی جلوه خاصی داشت . 

تصاویر محمد امیری و مهری شهبازی 


برای دیدن بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  


 









همنوردان قدیمی 

نه به کوهنوردی غیر مسئولانه 

رعایت پرتوکل بهداشتی 

رعایت فاصله اجتماعی 

من ماسک میزنم 

نه به پلاستیک