#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

پیام تبریک

درود بر تمام همنوردان عزیز 


پیشاپیش فرا رسیدن بهار را به تمام شما تبریک گفته و برایتان صعود های بلند و بدن حادثه آرزو مندم  نوروز بر شما فرخنده باد ...


تصویر انتخاب شده به مناسبت سال مار ( گرفته شده در دالان کوه محمد امیری ) 





                                       با شما در برنامه های بهاری 


آخرین صفه 91

آخرین برنامه تمرینی گروه آوای صفه ( کوهنوردان بازنشسته پلی اکریل )

روز سه شنبه 91/12/22 آخرین برنامه تمرینی میان هفته گروه آوای صفه با شرکت همنوردان قدیمی در هفت چشمه کوه صفه همراه با جشن کوچکی برگزار شد و در این گرد هم آیی گزارش برنامه های اجرا شده در سال 91 بطور خلاصه عنوان گردید و نیز لوح تقدیری  از طرف افراد گروه به همنورد عزیز و زحمت کش گروه آقای حمید شهرام به پاس فدردانی از زحمات ایشان برای برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در طی سالهای کذشته اعطا گردید .  در سال نو آرزوی شادکامی و بهروزی برای این عزیزان را دارم                                             .              .

                                                     برفراز باشید

عکسها از محمد امیری 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید   

ادامه مطلب ...

سفر در بهار و زمستان در سه روز

با درود به همنوردان :جاتون خالی  جمعه گذشته سفری دو نفره داشتیم به ایام کودکی و نوجوانی و سیری در دامنه های زاگرس (با پسر داییم هم دوره کودکی و نوجوانیمان ) تجربه زیبا و پر احساسی بود . 

 

عکسها از محمد امیری  

  

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

برنامه نورروز 1392

عنوان برنامه : سفر به جنوب و غرب ایران ( ایذه و ایلام ) 


مدت برنامه : 8 روز از 91/12/28/  الی 92/1/5 


نمایی از منطقه سیمره ایلام (محمد امیری )


                                 بهاری زیبا و شاد داشته باشید 

گزارش برنامه صعود به کلار

کوه کلار:
از جمله ارتفاعات زاگرس بوده که بصورت شرقی و غربی امتداد دارد و سمت شرق آن از گردنه تنگ وستگان شروع و بطرف غرب امتداد یافته است و نهایتاَ در جنوب شهر ناغان در گردنه ای به نام همین شهر ختم میگردد ، کلار از شمال به تالاب های گندمان ، چغاخور ، علی اباد و سولگان منتهی است و در واقع وجود تالابهای فوق که بصورت زنجیر وار به هم پیوسته و مامن و زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر،آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است . کلار علاوه بر تامین آب تالابهای یاد شده که هریک به تنهائی چون نگین انگشتری از بابت تنوع زیستی ، گردشگری و زیبا شناسی در نوع خود بی نظیر است .درضلع جنوبی کلار نیز  جنگل های ارس را میتوان مشاهده کرد . وجود دریاچه زیبا و منحصر بفرد قزل گل با مساحت ا142 هکتار در ارتفاعات بالای 2200 متر این کوه و تالابهای چال تر و چال خشک مشرف در آنجا و جاری بودن قریب چهل چشمه نعمت بزرگ این کوه است . و در یاچه ای در زیر قله در ارتفاع 3500 چشم هر بیننده ای را خیره میکند و هر ساله تعداد زیادی کوهنورد را به سوی خود میکشاند .
پوشش گیاهی و تنوع جانوری منطقه:
دامداران روستائی ساکن و عشایر،  با تعداد حدود 20 هزار دام مراتع کلار را مورد بهره برداری قرار می دهند . نزدیک به 700 گونه گیاهی در کلار شناسائی شده که حدود 50 گونه آن در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به گیاهانی همچون شاه تره – چز – مخلصه یا کافور کوهی – پرسیاوشان – افسنطی - -بومادران- تره کوهی –گیاهی نادر و کمیاب به نام زهر آبی و ... یاد کرد ، ارتفاعات مشرف به شیب های شمالی کلار زیستگاه منحصر بفرد سروکوهی است ، کلار مامن و زیستگاه قریب 35 گونه پستاندار بوده که از جمله شاخص آنها باید از پلنگ ، کل و بز ، قوچ و میش ، گرگ ، کفتار ، روباه ، گربه وحشی و... یاد نمود و علاوه بر آن قریب 75 گونه پرنده خشک زی وابسته به خانواده های مختلف در کلار زیست می نمایند که در این خصوص می توان به کبک دری ، کبک ، تیهو ، عقاب طلائی ، عقاب دشتی ، دلیجه کوچک و غیرو اشاره کرد و در پایان لازم بذکر است که کبک دری یعنی شاخص محیط طبیعی استان نیز در کوه کلار زیست می نماید. 
موقعیت جغرافیایی و مختصات منطقه کوه کلار:
استان چهارمحال و بختیاری دارای موقعیتی است که حتی مناطق شهرنشین آن نیز در ارتفاع بالایی از سطح دریا واقع شده اند؛ به طوری که شهر بروجن، در ابتدای جاده سیاسرد دارای ارتفاع 2234 متر و شهر گندمان دارای ارتفاع 2246 متر از سطح دریا میباشد. با توجه به این که مسیر اصلی صعود به کوه کلار از روستای نصیرآباد آغاز میشود، علاوه بر ارتفاع ، طول و عرض جغرافیایی نیز بیان میشود. 
برای دست یابی به قله کلار چند مسیر وجود دارد که راحت ترین آن از روستای کتک و سپس تنگه باغ گردو تا چشمه چیرو و در نهایت دریاچه و صعود به قله میباشد لازم به ذکر است کسانی که برای اولین بار قصد صعود به قله کلار را دارند وجود راهنما ضروری میباشد.  
( منبع بخشی از اطلاعات از وبلاگ گروه کوهنوردی بروجن )

گزارش برنامه :  
صبح  روز حمعه در یک هوای آفتابی تیم حرکت خود را از مسیر گندمان ؛ روستای کتک و از کنار تالاب و دره مشرف به باغ گردویی شروع کرد و تا بالای چشمه چیرو که همیشه در این فصل زیر توده ای انبوه از برف پنهان شده بود ادامه مسیر داد که ناگهان بادهای شدید و به دنبال آن مه و کوران شروع شده و اجازه صعود از طرف طبیعت داده نشد و تیم مجبور شد با در نظر گرفتن زمان و شرایط جوی متوقف و پس از کمی صبر باز گردد به امید شریطی بهتر و صعودی موفق ...
قابل ذکر است که هوا شناسی هوایی خوب را پیش بینی کرده بود ولی باید دانست که کوهستان همیشه متغیر است .

عکسها از محمد امیری
برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 
ادامه مطلب ...