#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

اخبار



مجله‌ی رسمی «نشنال جئوگرافیک» به فارسی منتشر شد
دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۱

بنا بر گزارش مهندس «مهنا» از عوامل اجرایی و هم‌کاران فدراسیون در جشن‌واره‌ی‌ «بیستون» و از کوه‌نوردان نام‌آشنای کانون مهندسین دانشگاه تهران ، طی اقدامی ارزشمند؛ مجله‌ی رسمی تشکیلات «نشنال جئوگرافیک» تحت عنوان «گیتا نما» برای اولین بار به زبان فارسی در ایران منتشر شد.

این مجله هم اکنون بیش از ۶۰ میلیون مخاطب در ۳۶ زبان مختلف در اکثر کشورهای دنیا دارد. «کریس جانز» سردبیر ماهنامه «نشنال جئوگرافیک»، در آغاز این مجله می گوید: « بسیار مفتخرم تا سرآغاز چاپ ماهنامه را به یک زبان دیگر شاهد باشم.»  

منبع خبر : سایت فدراسیون کوهنوردی ایران  

http://msfi.ir

برنامه هفته اول آذر ماه 91

عنوان برنامه : بازدید از کوه نمک ( در استان بوشهر )


مدت برنامه : 4/5 روز از عصر چهار شنبه 91/9/1


تصویرکوه نمک : دریافت از اینترنت



                                          شادمان باشید 



علم گیاه شناسی


 انجیر: در آسیا رویش می کند. امروزه بیشتر از 600 نوع متفاوت انجیر وجود دارد.
انجیر خشک محتوی مقدار زیادی قند( در حدود 60 درصد) می باشد. این دلیل خوبی است برای آن که ورزشکاران از انجیر استفاده می کردند.
درخت انجیر در حدود 6- 5 متر می باشد. درخت انجیر برگ های سبز و خاکستری رنگ دارد. میوه درخت انجیر، زرد رنگ می باشد. درخت انجیر تا 20 سال میوه می دهد.
بر طبق تحقیقات سازمان خواربار آمریکا، ایران دومین کشور بزرگ صادر کننده انجیر می باشد.
فواید انجیر: کاهش فشار خون. کاهش وزن  -جلوگیری از سرطان سینه - بالا برنده تراکم استخوان- جلوگیری از ضعف عضلات-- ملین و ضد یبوست است.- به بهبود سرفه و نفس کشیدن راحت کمک می کند- انجیر برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است. برای کم خونی مفید است تشنگی را از بین می برد- از سرطان روده جلوگیری می کند. امگا 3 و امگا 6 دارد. پس برای سیستم اعصاب، مغز و قلب بسیار مفید می باشد.
سدیم کمی دارد انجیر برای بهبود سردرد، دندان درد ، تهوع، تب، نقرس، گوش درد ،ضد سوختگی، معده درد، ورم چرکی(آبسه)- انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده می باشد. انجیر خشک نسبت به انجیر تازه، 5 برابر بیشتر کالری دارد.انجیر خشک دارای مقدار زیادی آهن می باشد
مرجع :  http://fa.parsiteb.com

                                                                    شاداب وسلامت باشید 

اخبار

تسهیلات صدور روادید برای کوه نوردان ایرانی متقاضی سفر به نپال
یک‌شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۱

بنا بر اعلام کنسولگری افتخاری نپال در ایران؛ به منظور تسهیل مسافرت کوه نوردان عزیز ایرانی به کشور نپال و کمک به تأمین ایمنی سفر آنها، این کنسولگری آماده گی دارد نسبت به صدور روادید برای متقاضیان مبادرت ورزد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس : www.nepaliran.com مراجعه نمائید.  

منبع خبر : سایت فدراسیون کوهنوردی ایران  

http://msfi.ir 

گزارش برنامه صعود به شیر کوه

استان یزد : با مساحت 131575 کیلومتر مربع در قسمت مرکزی فلات ایران قراردارد .

این استان از نظر آب و هوائی در ناحیه کوهستان شیرکوه معتدل و در دیگر نواحی گرم و خشک است.
استان یزد یکی از بهترین شهرهای نمونه خشتی جهان است که همواره به عنوان صاحب یکی از درخشانترین میراثهای فرهنگی در ادوار مختلف تاریخی ایران مطرح بوده است که تاکنون بالغ بر 6500 اثر تاریخی گردشگری شناسایی و بیش از 1400 اثر آن به ثبت ملی رسیده است که از جمله آثار دیدنی آن میتوان مسجد جامع کبیر ، بقعه سید رکن الدین ، مجموعه امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان، مسجد جامع فهرج ، آب انبار شش بادگیر ، خانه لاری ها، مدرسه ضیائی، (زندان اسکندر)  ، باغ دولت آباد، بادگیرها و نمای باستانی زیبا اشاره نمود.

شهرستان تفت : در جنوب غربی استان یزد و در فاصله ۲۲ کیلومتری شهر یزد واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های شیر کوه از آب و هوایی خنک نسبت به دیگر شهرهای استان برخوردار است. روستاهای طزرجان و ده بالا از مناطق ییلاقی تفت میباشد و میسر های صعود به قله های برف خانه  و شیر کوه  از این دو روستا است .

شیرکوه :  از کوههای منفرد و مرکزی ایران با  ارتفاع 4075 متر از سطح دریا است . برای صعود به قله شیر کوه ازانتهای باغ های روستای ده بالا در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا باید شروع کرد  که مسیرهای مختلفی  دارد . از جمله مهم ترین آن : دره سوسن و دره نجیب  می باشد که وجه تسمیه آن نیز وجود تنگه ای است با شیب تند و طولانی به نام دره نجیب که مشکل ترین بخش صعود می باشد. و دارای دو جان پناه و یک پناه گاه خوب است که در ارتفاع حدود 3500 متری ساخته شده است  ودر مجموع گنجایش 50 نفر را دارد و باید اضافه کرد که یک جان پناه نیز روی روی قله وجود دارد .

گزارش برنامه : تیم ساعت 30/5 روز پنج شنبه 18/8/91 از اصفهان حرکت کرد و ساعت 11 به ده بالا رسیده  در انتهای ده  با کوله های سنگین حرکت به طرف دره نجیب اغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن باغ های ده وارد پاکوب ابتدای دره نجیب شده و به آرامی ارتفاع میگرفتیم ساعت 15 تیم به پناه گاه رسید  و پس از استراحتی کوتاه به علت داشتن وقت کافی برای صعود تیم با کوله های سبک در ساعت 45/15 به طرف قله حرکت کرد و در ساعت 15/17 تیم بر فراز قله بود و بعد  از مراسم قله حرکت به طرف پناه گاه و در ساعت 19 مستقر شدن در پناه گاه و استراحتی بسیار عالی و شب مانی در پناه گاه .

صبح روز جمعه 19/8/91 حرکت به طرف پایین و ساعت 11 سوار مینی بوس به طرف اصفهان و در بین راه در نزدیکی اصفهان  به پیشنهاد یکی از همنوردان بازدید عمارتی قدیمی (کیلومتر ۵۵ در شمال شرقی در جاده اصفهان یزد) که اطلاعات دقیقی از سوابق ساخت این عمارت در دست نبود رفتیم . این عمارت به صورت مزرعه ای بزرگ بود با ساختمانهای خشت گلی و بسیار زیبا که در حال تخریب میباشد و میتواند به عنوان بخشی از میراث فرهنگی به حساب بیاید ولی حیف که این عمارت زیبا تا چندی دیگربه علت بی توجهی نابود خواهد شد . ( از همنوردان گرامی خواهش میکنم اگر اطلاعاتی از این بنای تاریخی در دست دارند  اطلاع رسانی فرمایند ) پس از بازدید به طرف اصفهان حرکت کرده و در ساعت 18 با خاطره ای بیاد ماندنی همانند گذشته برنامه به پایان رسید و همنوردان به امید برنامه ای دیگر از یک دیگر جدا شدند جای تمام همنوردان خالی بود .


عکسها : محمد امیری و افشین شهرام 

 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

ادامه مطلب ...