#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

برنامه هفته آخر دی ماه 91

عنوان برنامه : بازدید از کویر خارا ( منطقه اصفهان )


مدت برنامه  : یک روز جمعه 91/10/29 


 تصویر جلوه ای از کویر مصر ( محمد امیری) 84

 

 

                                                    بر فراز باشید 

گزارش تصویری از صعود به قله کرکس

کوهستان کرکس: بخشی از نیمه شمالی رشته کوههای مرکزی ایران است که در غرب شهرستان نطنز واقع گردیده است. کوه کرکس حاصل گدازه‌هایی است که از راه شکاف‌های موجود در سطح زمین به بیرون راه یافته‌اند.سطح زیر پوشش کوهستان کرکس در استان اصفهان بالغ بر ۳۰۰ هزار هکتار است که ۷/۹۷ هزار هکتار آن به عنوان منطقه شکار ممنوع انتخاب و اعلام شده‌است.قله‌های کوهستان کرکس به علت ارتفاع زیادی که دارند تقریباً در نیمی از سال پوشیده از برف بوده و منبع اصلی چشمه‌های متعددی است که در دامنه‌های این کوهستان جریان دارند.دامنه‌های کرکس به دلیل وجود منابع آب کافی و نیز اعتدال شرایط اقلیمی و رویش انواع گیاهان مرتعی، زینتی و تجاری در ردیف مراتع نسبتاً خوب منطقه و کشور است. پوشش گیاهی منطقه بیشتر شامل گیاهان بوته‌ای (انواع گندمیان، درمنه، گون، گیاهان دارویی و …) و درختچه‌هایی است که به صورت پراکنده دیده می‌شود.موقعیت جغرافیایی و شرایط زیستی منطقه کرکس به گونه‌ای است که امکان وجود انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، پایکا ( نوعی موش صحرایی که در ارتفاعات زیست می‌کند) و غیره در آن وجود دارد.

کوه‌های این منطقه عبارت‌اند از:

کرکس ۳۸۹3شاهین 3800کرگز 3588غلبه شاه ۳۴۹۳لالیوان ۳۳۵۰پنجه علی 3225ارشد ۳۱۹۹قلعه تایین ۲۷۰۰کمرسیاه ۳۶۳۰زیرپل ۳۶۳۰هشاش ۳۲۱۰ریزنده ۲۹۸۰کش قبله ۲۶۰۰کوه کلنگ 2248

گزارش برنامه : در هوایی آفتابی و بسیار سرد تیم موفق شد که قله کرکس را صعود کند تا خاطره ای باشد فراموش نشدنی در دفتر ایام گروه جای همه همنوردان خالی بود . 


عکسها : ازمحمد امیری و احمد آقاجان 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 


ادامه مطلب ...

برنامه هفته چهارم دی ماه 91


عنوان برنامه : صعود به قله کرکس (منطقه کاشان)


مدت برنامه : یک و نیم روز از پنج شنبه 91/10/21 الی جمعه 91/10/22


دور نمای کرکس زمستان 91 (محمد امیری)


 

                                                 باشما در برنامه ها 

'گزارش تصویری صعود دالان کوه


 دالانکوه : در شهرستان داران یکی از شهرستان‌های استان اصفهان در مرکز ایران است.۳۹۱۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دالانکوه از رشته‌کوه زاگرس میانی است که خط الرأسی به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر دارد و در میان سه شهرستان فریدن، تیران و کرون و چادگان و در استان اصفهان قرار دارد. از آنجایی که در بخشی از این کوه دو خط الرأس موازی وجود دارد و حد فاصل آنها فضایی شبیه دالان به وجود آورده، به «دالانکوه» مشهور شده است که در گویش محلی کودالان گفته می‌شود. بلندترین نقطه آن ۳۹۱۵ متر ارتفاع دارد. در طول خط الرأس آن قله های چندی با ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر وجود دارد که هر کدام می تواند هدفی برای یک صعود باشد. در فاصله بین دو شهر عسکران و دامنه و به فاصله اندکی از جاده، جان‌پناهی ساخته شده که می تواند جهت اقامت شبانه کوهنوردانی که از فواصل دور برای صعود به این می‌آیند مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش برنامه : در طی یک روز آفتابی و با هوایی خوب تیم  برنامه ای  به یاد ماندنی را اجرا کرد هر چند که به علت کمی زمان قله صعود نشد ولی در گیری با برف بسیار بود و  در این برنامه جای تمام همنوردان خالی بود . 


عکسها از محمد امیری و مهری شهبازی

 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

ادامه مطلب ...

پیام تبریک

       سال نو میلاددی بر همه فرخنده باد و بر فراز باشید ... 


نمایی از اصفهان از دامنه کوه  صفه ( آرشیو گروه )


 

                         در سال جدید سالم و سرشار از شادی باشید