#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش تصویری از گردش در حاشیه زاینده رود

مارکده" از ترکیب دو کلمه فارسی " ما ر " و "  کده "،  "مار" جانور خزنده و "کده" به معنی خانه می باشد . و در قدیم مارکنده بوده که با گذشت  زمان به مارکده تبدیل شده است . 

( مارکنده به معنی روستای مار است ) . گزارش کاملتری در همین وبلاگ به تاریخ 7/9/90 هست. 

 

گزارش برنامه : صبح روز جمعه 28/7/91 در هوایی خوب راهی استان چهارمحال شده و از جاده زیبای سامان به طرف پل زمان خان ادامه مسیر داده و روز پر خاطره و جذابی را کنار حاشیه زاینده رود پیاده روی  کردیم که 5 ساعت به طول انجامید صدای آب رود خانه همراه با آواز پرنده گان و رقص شاخه های درختان که در حال برگ ریزان بودند حال و هوایی خاص به همراه داشت . جای تمام همنوردان در این برنامه بیاد ماندنی خالی بود . 

 

عکسها از محمد امیری و مهری شهبازی  

  

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...

برنامه هفته آخر مهر ماه ۹۱

عنوان برنامه : کوه پیمایی در حاشیه زاینده رود (مارکده ) 

  

مدت برنامه : یک روز جمعه ۲۸/۷/۹۱   

 

مارکده پاییز ۸۸ (محمد امیری )

 

  

 

                                                      پایدار باشید

اخار

دومین دوره‌ی جشنواره سنگ‌نوردی «بیستون» از فردا رسماً آغاز می‌شود
شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۱

دومین دوره‌ی جشنواره فرهنگی ورزشی سنگ‌نوردی در «بیستون» از فردا یکشنبه ۲۳ مهر ماه در «کرمانشاه» و در کاروان‌سرای سنگی «بیستون» با برگزاری مراسم افتتاحیه، رسماً آغاز می‌شود.

دومین دوره‌ی این جشنواره با حضور بیش از ۵۰ سنگ‌نورد از کشورهای آلمان، ایتالیا، اسلوونی، استرالیا، ایرلند، انگلستان، ترکیه، دانمارک، سوئد، سوئیس و فرانسه و هم‌چنین حدود ۹۰ سنگ‌نورد ایرانی برگزار خواهد شد . شایان ذکر است: ۱۵ نفر از سنگ‌نوردان شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره را بانوان تشکیل می‌دهند.

حضور یک سنگ‌نورد ۱۹ ساله‌ی فرانسوی که جزو برترین سنگ‌نوردان جوان دنیاست و هم‌چنین اجرای برنامه‌های مهیج مثل انجام بندبازی توسط چهار ماجراجوی اروپایی بر روی دیواره بیستون و پریدن از بلندای دیواره، از جمله موارد قابل توجه جشن‌واره‌ی امسال است.

این جشنواره که فرصت مناسبی برای تبادل فنی و تجربیات شرکت کننده‌گان و هم‌چنین تعاملات فرهنگی میان کشورهای حاضر است با حمایت استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری، شورای شهر و هیئت کوهنوردی کرمانشاه به همراه فرمانداری شهرستان هرسین، صدا و سیما و فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی برگزار می‌شود.

این جشنواره از ۲۳ لغایت ۲۸ مهر ماه جاری با صعود سنگ‌نوردان از مسیرهای مختلف دیواره‌ی «بیستون» انجام خواهد شد. 

 

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی ایران .  

http://msfi.ir/

گزارش برنامه یوش (حتما بخوانید)

یوش ، روستایی است از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران. این روستا به دلیل آن که زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی است، شهرت یافته‌است. روستای یوش در البرز مرکزی در میانه جاده‌ای آسفالته شرقی-غربی به طول ۱۱۰ کیلومتر که از چهل کیلومتری آمل در جاده هراز تا پل زنگوله در جاده کندوان کشیده شده است قرار دارد. این روستا از ییلاقات بسیار خوش آب و هوا میباشد. روستای یوش دارای باغ‌های زیبای گردو، فندق، گیلاس و زردآلو می‌باشد. اوزرود یکی از دو سرشاخه اصلی رود هراز از پایین دست و جنوب این روستا می گذرد که دشتی سرسبز، پر از درخت و باریک را ایجاد کرده است.  اقتصاد این روستا از دامداری، باغداری و پرورش زنبور عسل می گذرد و محصولات عمده آن شیر، سرشیر، پنیر، کره، ماست، قره قوروت، گردو، زردآلو، گیلاس، فندق، سیب، آلو، لواشک و عسل می‌باشد. (از روستای یوش مسیری زیبا و کوهستانی و جنگلی به طرف روستای نیتل از توابع کجور وجود دارد که توجه اکثر کوهنوردان را به خود جلب کرده و هر ساله گروه های کوهنوردی مسیر یوش به نیتل را طی میکنند که دارای زیبایی خاصی میباشد و در بلندای ارتفاعات که میرسید  قله های البرز مرکزی رویت میشوند که شاخص ترین آن دماوند و آزاد کوه است . 

 

گزارش برنامه : عصر روز چهارشنبه ۱۹/۷/۹۱تیم با یک دستگاه مینی بوس از اصفهان به مقصد یوش  حرکت کرد . ساعت ۲۳/۳۰ پلیس راه ساوه دستور به توقف مینی بوس داد . و پس از ارائه مدارک از طرف راننده مینیبوس به علت کامل نبودن مدارک خودرو پلیس مانع از ادامه مسیر  خود رو شد تلاش زیادی شد که خودرویی دیگر جایگزین کنیم ولی موفق نشدیم که  زمان زیادی را از دست دادیم و جبران آن برای اجرای برنامه یوش طبق برنامه تنظیمی نا ممکن گردید . با توجه به کمبود زمان تصمیم به بازگشت گرفته و قرار شد که در اولین فرصت این برنامه اجرا گردد .و تیم به اصفهان مراجعت نمود ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۲۰/۷/۹۱ همنوردان در اصفهان از یکدیگر جدا شدند . 

(نکته قابل توجه سرپرستان گروه ها و سرپرستان برنامه ها لطفا قبل از حرکت خودرو ها از تکمیل بودن مدارک و سالم بودن خودرو مطمعن شوید و سپس اجازه حرکت بدهید .) 

                             با شما در برنامه ای شاد  

اخبار

تیم لرستان از فردا مجدداً عازم ارتفاعات بالاتر "ماناسلو" می‌شود
دوشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۱

به گزارش رسیده از سوی تیم استان لرستان که در تلاش برای صعود به قله‌ی ۸۱۶۳ متری ماناسلو هستند؛ براساس پیش‌بینی ها، هوای منطقه به مدت یک هفته خوب خواهد بود و به همین جهت اعضای تیم قصد دارند فردا کمپ اصلی را به مقصد ارتفاعات بالاتر ترک نمایند.

بنا بر این گزارش وضعیت عمومی نفرات تیم خوب است و همه‌گی در صحت و سلامت هستند. 

برای اطلاعات بیشتر به سایت فدراسیون کوهنوردی ایران رجوع کنید

http://msfi.ir/archive/news-archive/2997--qq-