#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

برنامه هفتگی

برنامه این هفته گروه آزاد صفه :

کوهپیمایی چشمه ناز به پل کره بس :مورخ ۳۰ لغایت ۳۱ اردیبهشت : مدت یک روز و نیم: زمان حرکت ساعت  ۱۵ روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت : محل حرکت اصفهان - دروازه شیراز

گزارش سفری6روزه دربهارعروس زاگرس -کبیرکوه(ایلام)

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی                   از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بیافروزی

بنام خالق سرزمین رنگها

استان ایلام از طرف جنوب به خوزستان و کشور عراق،از مشرق به لرستان و قسمتی از خوزستان و از شمال به استان کرمانشاه ، از مغرب به کشور عراق با طول مرزی 425 کیلومتر و در بین 45 درجه و 24 دقیقه و 48 درجه و 10 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ ، 30 درجه  و 58 دقیقه تا 38 درجه و 15 دقیقه عرض شمالی از خط استوا واقع شده است.

مساحت کل استان حدود 19044 کیلومتر مربع که قسمتهای عمده آن کوهستانی و دارای معادن غنی ، شکارگاههای حفاظت شده ، پوشش گیاهی مناسب و جنگلهای انبوه می باشد.

ایلام دارای 8 شهرستان به شرح ذیل می باشد :

ایلام ، ایوان ، شیروان چرداول ، مهران ، دهلران ، دره شهر ، آبدانان و ملکشاهی است و به خاطر زیباییهای طبیعی فراوان به عنوان ((عروس زاگرس )) یا سرزمین رنگها نام گرفته است.فصول سال در ایلام چنان به هم آمیخته اند که نقاط گرمسیری و سردسیری و معتدلش در آغوش همدیگرند.

از شرق ، مسیر رودخانه سیمره و کرخه ، از جنوب مسیر رودخانه دویرج (تله زی) و از ناحیه غرب ، مرز قراردادی کشور عراق.

در تاریخ سیستان آمده است (ماسبذان و سیروان یکی است و این شهری است قدیمی از بلاد جبال که بین کوهستان واقع شده است و از حیث شبیه مکه است و بین آن و سیمره دو منزل است...( و خلاصه ماسبذان آن روز پشتکوه یا استان ایلام امروزی است.

شهرهای مشهور دوره ساسانیان عبارتند از : سیمره مرکز مهر جانقذق که بعدها دره شهر یا دارا شهر نامیده شد.شیروان یا سیروان حاکم نشین ایالت ماسبذان (استان ایلام) .

برنامه سفر نوروزی ما به شهر ایلام در تاریخ 28/12/88 به سرپرستی آقای محمد امیری و با تعداد 11 نفر  با وسیله نقلیه مینی بوس به شرح زیر اجرا شد :

طبق قرار قبلی 8 صبح همه اعضا با شادابی خاص بهاری و چهره های بشاش و پر انرژی در پل وحید گرد هم آمدیم و پس از معارفه ، 8:30 به سمت خرم آباد حرکت کردیم .ساعت 17 عصر به خرم آباد رسیدیم واز قلعه فلک الافلاک(دژ شاپور خواست) دیدن کردیم.  

ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

پیام خوش آمد به تمامی کوهنوردان

به نام یزدان پاک  

به همه عزیزانی که از امروز مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ جهت برقراری ارتباط و تبادل تجربیات به این وبلاگ مراجعه می کنند خوش آمد می گوییم و منتظر پیشنهادات سازنده شما جهت بهبود کیفیت کوهنوردی ایران هستیم.