#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش برنامه عبور از خط الرس شرقی دنا


کوه دِنا :  بلندترین کوه‌ رشته‌کوه‌ زاگرس در باختر ایران و در باختر مرکز فلات ایران است. دنا از ۲۰ کیلومتری شرق یاسوج آغاز شده و تا ۷۰ کیلومتری شمال غرب آن ادامه می‌یابد. این کوه از شمال غرب (روستای کتا) آغاز و به سمت جنوب شرق (منطقه کاکان)امتداد یافته است که بیش از ۸۰ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۵ کیلومتر پهنای متوسط است. دنا دارای ۴۰ قله بالای ۴۰۰۰ متر است که بلندترین قلهٔ آن، ب‍یژن۳(قاش مستان ) به ارتفاع ۴۴۰۹ مترمیباشد و در ۳۵مرکز رشته کوه دنا قرار دارد  . شهر سیسخت مرکز شهرستان دنا در دامن این کوه جای گرفته است. با توجه به طول زیاد و ارتفاعات گوناگون، بارش سالانه در این کوه از ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی‌متر متغیراست و رودهای چندی از آن سرچشمه می‌گیرند که همه آنها ازسرشاخه های اصلی کارون هستند .مهم ترین رودخانه‌هایی که از این قله سرچشمه می‌گیرند : بشار،  ریگان ، ماربر،  ، کوه گل  می باشد .

خط ارس شرقی دنا : از منطقه گردنه بیژن به طرف شرق رشته کوه دنا با قله برف کرمه به ارتفاع 4000 متر از سطح دریا  شروع میشود ودر ادامه پس از قله های نمک 4050 ؛ کل خرمن4190 ؛ نول شمالی 4185 ؛ نول جنوبی 4120 ؛ قاش سرخ 4110 ؛ تاپو 4180 ؛ رمبسته 4175 و پازن پیر4300 به پایان میرسد .


گزارش برنامه : عصر روز چهارشنبه 25/4/93همراه گروه کوهنوردی دنای اصفهان به طرف شهرستان سمیرم حرکت کرده و سپس به شهرستان بیده (پادنا ) رفته و شب مانی دربیده .صبح روز پنجشنبه 26/4/93 حرکت از گردنه بیژن به طرف خط الراس وقلل شرقی دنا آغاز شد و در طی سه روزکار کوهنوردی سنگین و عبور از فراز و نشیب های کوه دنا و صعود به قلل مرتفع موفق شدیم بر فرازقله پازن پیر آخرین قله شرقی دنا ایستاده ومراسم قله را به یاد همنوردان غایب اجرا کنیم .جای همه همنوردان در این برنامه با شکوه خالی بود .

گزارش کامل برنامه در سایت گروه کوهنوردی دنای اصفهان www.denaesfahan.blogfa.com


عکسها از محمد امیری

  


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

ادامه مطلب ...

برنامه هفته آخر تیر ماه 93

عنوان برنامه : عبور از خطالراس شرقی رشته کوه دنا (همراه با گروه کوهنوردی دنای اصفهان)


مدت برنامه : سه و نیم روز ازعصر چهارشنبه 93/4/25 الی شنبه 92/4/28 


نمایی از قلل شرقی دنا تابستان 88 (محمد امیری)



                                                                   برفراز باشید 



گزارش تصویری سفر به منطقه فریدون شهر (عشایر)

گزارش برنامه : در طی یک برنامه 1/5 روزه به منطقه فریدون شهر رفته و دیداری داشتیم از دوستان عشایر کوچ کننده ای که یک ماه در مسیر کوچ مهمان آنان بودم . و در این برنامه نیز موفق شدیم سری به بخشی از استان چهار محال زده و از طبیعت زیبای آن لذت ببریم . از فریدون شهر به میدانک رفته و سپس به چشمه دیمه و چلگرد و آبشار شیخ علی خان رفتیم و در پایان به اصفهان مرجعت نمودیم  جای همه همنوردان خالی بود.


عکسها از محمد امیری (نمایی از رودخانه کوهرنگ و قسمتی از زرد کوه)



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه


 

ادامه مطلب ...

برنامه هفته سوم تیر ماه 93

عنوان برنامه : سفر به فریدون شهر برای دیدار از همسفران عشایر در برنامه کوچ اردیبهشت 93


مدت برنامه  : یک و نیم روز از عصر پنجشنبه 93/4/19 الی جمعه 93/4/20 


نمایی از منطقه میدانک (محمد امیری)



                                                      فردایی دیگر و برنامه ای بهتر با شما 




گزارش برنامه صعود به قله افوس

افوس : شهری ازتوابع بخش مرکزی شهرستان بویین ومیاندشت دراستان اصفهان است .افوس دردامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده این کوه بلند و برف گیر است و بدین علت جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌گیرد.از مجموع جویبارهای این کوه، آب سرچشمه که منبع اصلی آب زراعی افوس است تأمین می‌گردد. جوی سرچشمه راه خود را در دره‌ای با صفا بطرف شمال باز می‌کندقله های این کوه زیبا شامل ؛ سمبله ؛ دیگوله ؛ سفیدکوه ؛ قبله ؛است وصعود به قله قبله کاملا فنی میباشد.

گزارش برنامه : برنامه صعود به قله افوس ( قبله ) در هوایی کاملا بهاری و ابری همراه با قطراتی باران اجرا شد . لازم به ذکر است که صعود به این قله نیازمند کار و افراد فنی میباشد . از ویژه گیهای این برنامه همراهی همنوردان قدیمی بود  که صعود های خوب گذشته را یاد آور می شد

 گزارش کامل برنامه در سایت گروه کوهنوردی دنای اصفهان :

   http://www.denaesfahan.blogfa.com/

عکسها از محمد امیری (بخشی از کوه افوس )


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

ادامه مطلب ...