#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

برنامه کوهنوردی هفته آخر تیرماه

عنوان برنامه : گردشگری در حاشیه درازه رود . ( استان چهار محال بختیاری )

 

مدت برنامه : یک روز جمعه ۳۱/۴/۹۰ 

 

ساعت حرکت : ۵ صبح

گزارش تصویری از صعود به قله شنلی

 

 شنلی : کوهی است به ارتفاع 3359 متر از سطح دریا که در جنوب شهرستان دهاقان ودرمنطقه سردشت ازاستان اصفهان قرارگرفته و روستاهای بودجان ؛ آستانه چشمه سفید ؛ ورق ؛ مهر گرد ؛ در اطراف این کوه قرار دارد .چشم انداز دامنه ها و دشت این کوه بسیار زیبا و فرح بخش است و در فصل بهار پوشیده ازگونه های نادر انواع گل وگیاه میباشد از جمله لاله های واژگون ؛ آلاله ؛ زنبق ؛ گون ؛ آویشن و...

نام شنلی بر گرفته از وجود سطح های صاف پراز شن درارتفاعات این کوه میباشد مردم محلی این کوه  را شندون هم می نامند .  

در ضلع  جنوبی این کوه دره زیبا وچشمه ای دائمی  مشرف به روستای ورق وجود دارد به نام  " آلا بلاغ " و انبوهی از درختان بید در اطراف آن محل خوبی برای استراحت ومسیر مناسبی برای صعود در تابستان  می باشد.این چشمه برای مردم منطقه بسیار مقدس است . در فصل زمستان این کوه به دلیل برف زیادی که دارد محل خوبی برای تمرین صعود های زمستانی است .

صبح روز جمعه ساعت 5 اصفهان را ترک کرده و از جاده مبارکه به دهاقان رفته و در کیلومتر 5 جاده دهاقان ؛بروجن در سمت چپ وارد جاده فرعی بودجان شده و پس از صرف صبحانه کنار قنات پر از آب بود جان ؛ بعد از عبوراز  روستای ورق در سمت چپ  وارد جاده خاکی شده و پس ازطی3 کیلومتر خاکی حرکت برای صعود در هوایی خنک آغاز شد و هنگام رفت و بر گشت  به قله کنار چشمه پر آب " آلا بلاغ " استراحت کرده و به پایین مراجعت نموده به اصفهان باز گشتیم . جای تمامی همنوردان خالی بود .

                                                           پایدار باشید

           

 

 

 

عکسها از محمد امیری  

 

کوه شنلی از نمای جنوبی از طرف روستای ورق 

 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

برنامه کوهنوردی هفته سوم تیر ماه

عنوان برنامه :صعود به قله شنلی (دهاقان ) 

 

مدت برنامه : یک روز جمعه ۲۴/۴/۹۰  

  

ساعت حرکت : ۵ صبح جمعه

گزارش تصویری از برنامه سفر دو روزه به منطقه بازفت

بازفت منطقه ای بسیار زیبا همراه با چشم انداز های دیدنی جنگلهای بلوط و بنک و رود خانه ای کاملا بکر چشم هر گردشگری را خیره میکند منطقه بازفت در ضلع جنوبی رشته کوه زرد کوه بختیاری قرار دارد و از این منطقه میتوان قله های هفت تنان و شاه شهیدان و کلون چین را به خوبی مشاهده کرد . این منطقه محل ییلاق کوچ   ایل بزرگ بختیاری است که اقوام مختلف ایل بختیاری در فصل بهار و تابستان و نیمی از پاییز در این میان سایه های خنک درختهای بلوط ویا کنار رود خانه بازفت چادر زده و به دامداری و گندم کاری مشغول هستند. و با شروع سرما از طریق گردنه تاراز به طرف گرم سیر کوچ کرده و در مناطق شیمبار (شیرین بهار )و چلو تا منطقه لالی و اندیکا در فصل زمستان مستقر میشوند  این روند سالهاست که ادامه دارد . برای دستیابی به منطقه بازفت بایستی از جاده شهرکرد به طرف دشتک و الیکوه رفت و پس از عبور ازشهرستان صمصامی و گردنه چری منطقه بازفت نمایان میگردد .

صبح روز پنج شنبه ۹/۴/۹۰ ساعت ۵ به طرف شهر کرد حرکت کرده و پس از استفاده از طبیعت منطقه ساعت ۴ عصر به منطقه بازفت بالا رسیده و به چادر  دوستان عشایرمان رفته وبعد از کمی استراحت از منطقه بازدید کردیم و شبی خاطره انگیز در میان مهمان نوازی دوستانمان که  شام تهیه کرده بوددند داشتیم . 

صبح روز جمعه ۱۰/۴/۹۰ در هوایی خنک صبحانه صرف شد . و با کوله های سبک به طرف خلاف آب رودخانه حرکت کرده و از آب سرد رودخانه استفاده کرده و عشایر مهربان با جای از ما استقبال کردند . و ناهار را باصرف  غذایی سنتی نیز مهمان دوستانمان بودیم  و در پایان ساعت 17 از دوستانمان خداحافظی کرده وساعت 23 اصفهان بودیم . جای تمامی همنوردان خالی بود.  

 

                                                     پایدار باشید  

 

عکسها از مهری شهبازی و محمد امیری  

 

  

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

     

ادامه مطلب ...

برنامه کوهنوردی هفته دوم تیر ماه

عنوان برنامه :بازدید از تنگ هونی (منطقه بازفت ) 

 

مدت برنامه : ۲ روز  پنج شنبه ۹/۴/۹۰ الی جمعه ۱۰/۴/۹۰ 

 

ساعت حرکت : ۵ صبح پنجشنبه