#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

قله گلستان کوه

قله گلستان کوه 
رشته کوه خوانسار رشته کوهی است واقع میان شهرستان گلپایگان و فریدن مرکب از کوههای دربند ، صاف دوتو ، زرد ، برجی ، الشگر ، خوانسار ، دربند و شنستان است .
دشت لاله‌های واژگون دره بید در فاصله‌ای حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان در دره باریکی در روستای دره‌ بید از توابع شهرستان فریدن و در ۲۰ کیلومتری شهر داران واقع شده است. دشت لاله‌های واژگون دره بید، دارای حدود ۱۰ کیلومتر وسعت است و در فصل بهار مملو از گلهای طبیعی به ویژه لاله سرخگون است که به رنگ سرخ مایل به بنفش بوده و لاله‌های این منطقه از روز چهلم تا شستم بعد از عید شکفته می‌شوند و در موقع وزش باد سیر و روشن می‌شوند.در ضمن از دره بید میتوان به قله های اتل پارس و سیل دست یافت . 
وجه تسمیه ی نام منطقه : نام خوانسار به صورت‌های کانسار، کانیسار، خنسار، خونسار و در نهایت خوانسار بوده که به معنی چشمه‌سار است. خوان به معنای چشمه و سار پسوند نشان دهنده کثرت است. در گذشته به علت کثرت چشمه‌های موجود در این منطقه این نامگذاری صورت گرفته است. خان، خانی و خُن در فارسی به معنی چشمه است. بعضی بر این باورند که خوانسار کوچک شده خوانسالار، یعنی سفره دار، سفره چی و آشپزباشی سلطان است. عده‌ای نیز این واژه را مخفف خون ساربان دانسته و منشاء آن را کشته شدن ساربانی در این محل، توسط دزدان می‌دانند. همچنین عده‌ای با توجه به این که خان به معنی شأن عسل و به بیان دیگر مکان تولید عسل هم است، این نام را محل تولید عسل تعبیر کرده‌اند . موقعیت گیتایی (جغرافیایی):گلستان کوه با ارتفاع ۳۶۳۱ متر از سطح دریا در مسیر خوانسار به اصفهان و در ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار و در استان اصفهان قرار دارد. جهت این کوه جنوب غربی ،شمال شرقی است . شهر خوانسار در دامنه جنوب غربی این کوه قرار دارد.
گزارش برنامه : جمعه 15 اردیبهشت 1402 در غالب یک تیم چهار نفره با همنوردان قدیمی  موفق شدیم از مسیر روستا و تنگه دره بید به قله های کاسون و گلستان کوه صعود کنیم و خاطره ای خوب را در دفتر کوهنوردی به ثبت برسانیم .
تصاویری از کل برنامه 






بهارتان سر سبز همنورد 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد