#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

آبشار لندی

روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این روستا در دل خود جاذبه‌ای دیدنی چون آبشار لندی را نیز جای داده است.

گزارش برنامه : برنامه بازدید از آبشار لندی در منطقه چهار محال و بختیاری همرام با گروه دوستان بروجن در یک روز بیاد ماندنی با زیبایی بسیار به پایان رسید . در این برنامه عبود با  تیرول از عرض رودخانه خروشان بازفت هیجان برنامه را دو چندان کرده بود . جای همه همنوردان خالی بود .


 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...

صعود به قله کلار

کوه کلار : از جمله ارتفاعات زاگرس بوده که بصورت شرقی و غربی امتداد دارد و سمت شرق آن از گردنه تنگ وستگان شروع و بطرف غرب امتداد  یافته است و نهایتاً در جنوب شهر ناغان در گردنه‌ای به نام همین شهر ختم می‌گردد، کلار از شمال به تالاب‌های گندمان، چغاخور، علی اباد و سولگان منتهی است و در واقع وجود تالابهای فوق که بصورت زنجیر وار به هم پیوسته و مامن و زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است. کلار علاوه بر تامین آب تالابهای یاد شده که هریک به تنهائی چون نگین انگشتری از بابت تنوع زیستی، گردشگری و زیبا شناسی بر تارک این خطه از ایران می‌درخشد، درضلع جنوبی نیز ذخیره گاه ژنتیکی جنگل‌های ارس را در دامن خود پرورده و کلار از لحاظ تنوع ژنتیکی این دیار بی نظیر است. کلار نعمت بزرگ خداوندی است که به مردم این منطقه ارزانی شده، وجود دریاچه زیبا و منحصر بفرد قزل گل با مساحت ا۱۴۲ هکتار در ارتفاعات بالای ۲۲۰۰۰ متر این کوه و تالابهای چال تر و چال خشک مشرف در آنجا و جاری بودن قریب چهل چشمه بزرگ از اقصی نقاط منطقه و تمرکز جمعیتی در دامنه‌های  کلار و ارتفاعات آن ارتزاق و تامین معیشت اهالی و ساکنین روستاهای دامنه‌های کوه کلار را باعث شده است.

گزارش برنامه : جمعه 96/1/18 به اتفاق دو تن از همنوردان شهرستان شهرضا به قصد صعود به قله کلار بروجن وارد منطقه گندمان شده و موفق به صعود قله کلار شدیم . هوا بهاری و نیمه ابری و در دامنه کوه برف بسیاری نشسته بود که یاد آور صعود زمستانی شد . در بازگشت برف اسکی جانانه کل خستگی صعود را از تن به در کرد . اولین صعود بلند سال 96 برنامه ای خاطره انگیز و جذابی را در دفتر خاطرات کوهنوردی مان رقم زد . جای همه همنوردان خالی بود .
 
نمایی از کوه کلار 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 
 
ادامه مطلب ...

برنامه آبشارهای تنگ آبی ایذه

تنگ کرد یا تنگ آبی :  تنگه ای طولانی است که با شیبی تند دامنه جنوب غربی کوهستان منگشت را شکافته است. از دو مسیر روستای ناشلیل و قلعه تل، شهری بین ایذه و باغملک در خوزستان، به روستای «تکیه» که رسیدید ۴ کیلومتر جاده ای خاکی را باید طی کنید تا به زیارتگاه دو امامزاده  با نام های امامزاده کلبور سوار و امامزاده سید احمد برسید، پس از آن است که ماجرا آغاز می شود. ۲ تا ۳ ساعت پیاده روی و دره نوردی شما را به منطقه ای زیبا در دل رشته کوه زاگرس می رساند که شرح زیبایی آن را تنها با دیدن آن و شاید با تصاویر زیر بتوان توصیف کرد. در تنگ کرد آبشار های زیبایی که ارتفاع بعضی از آنها بیش از ۱۵ متر است به وجود آمده و درختانی همچون بلوط و بن و کلخنگ و انجیر و مو و گردو و … وجود دارد . مسیر این تنگه طولانی و سنگلاخ و در بعضی مواقع صعب العبور است. وجه تسمیه این منطقه به این خاطر است که سکونت گاه اولیه طایفه کرد حسین خانی می باشد که از منطقه کردستان ایران به این سرزمین مهاجرت کرده اند.

این منطقه از کوهپایه های رشته کوه زاگرس و سلسله جبال منگشت بوده و بلندترین نقطه آن کوه “گره اسپید” با ارتفاع ۳۱۵۰ متر از سطح دریا است، این منطقه بسیار مستعد جهت کوه نوردی و صخره نوردی می باش .


گزارش برنامه : در تاریخ  جمعه 95/1/11 همراه با همنوردان عزیز شهرستان ایذه آقایان یاسر عالی زاده و اسد چراغی و استاد زندی موفق شدیم طی نه ساعت کوهنوردی و در یک برنامه منسجم و عالی از آبشارهای تنگ آبی دیدن کنیم . مسیر بسیار زیبا و جذاب بود و چشم هر بیننده ای را خیره میکرد. در پایان برنامه و در مسیر برگشت به اصفهان دیدن دره عشق و عبور از پل معلق نشاط برنامه را دو چندان کرد. در پایان جا دارد که صمیمانه از میهمان نوازی همنوردان ایذه   آقایان یاسر عالی زاده و اسد چراغی و استاد زندی و خانواده محترمشان که شرایط رفاه ما را فراهم نمودند تشکر و قدر دانی کنم .جای همه همنوردان در این برنامه بیاد ماندنی خالی بود . 



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید   ادامه مطلب ...

برنامه نوروز 96 در منطقه ایذه

گزارش برنامه : چهار روز فراموش نشدنی همراه با همنوردان خوب شهرستان ایذه در منطقه ایذه و دامنه های زاگرس و بازدید از شیوند ؛ سوسن ؛ کارتا و...

یادگاری فراموش نشدنی در دفتر خاطرات سفر برایمان به جا گذاشت بارانهای بهاری نیز بر جلوه های برنامه افزوده بود و چشم اندازهای زیبای منطقه جذابیت برنامه را دو چندان کرد . جای همه همنوردان خالی بود . 



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

  ادامه مطلب ...