#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش سفری دو روزه به شنلی

گزارش کوهپیمایی دو روزه از شنلی به چشمه علی

به یک باره تصمیم گرفتم 12 و13 فروردین برم یک جایی کاملا دنج و خلوت ودو روز در کوهستان  راه برم و به همین منظور دره زیبا و بکر شنلی را انتخاب کردم به یکی از همنوردان زنگ زدم وصبح روز شنبه 1/12 /91 دو نفری اصفهان را به مقصد دهاقان ترک کردیم و پس از عبور از دهاقان وارد منطقه بودگان شده و از تنگه شنلی حرکت  آغاز شد پس از کمی پیاده روی به سد سنگی تازه ساخته شده در وسط تنگ برخورد کردیم که هیچ گونه توجیهی در بر نداشت به غیر از دگر گونی اساسی اکوسیستم منطقه . کوه شنلی پوشیده از برف بود وتا دامنه های کوه ادامه داشت . صدای آب جویباری که از شنلی سرچشمه میگرفت و ترنم پرندگان مست ازهوای بهاری ما را به سکوتی سنگین وا داشته بود .به علت بارش باران در طی دو روز گذشته زمین منطقه کاملا گل بود.نزدیک غروب هنوز هوا روشن بود که درمنطقه دشتک محل اسکان ییلاقی ایل قشقایی که فعلا خالی از سکنه بود  (چون هنوز کوچ شروع نشده است) چادر را برپا کرده و شب خوبی را سپری کردیم .صبح روز یکشنبه 91/1/13 حرکت در یک دره بکر با رود خانه کوچکی که از تنگ دشتک سرچشمه می گرفت و به طرف منطقه همگین در حرکت بود ادامه مسیردادیم آب هایی از چشمه های کوچک و بزرگ به این رود خانه اضافه می شد که چشمه ماری ؛ چشه حیدر و چشمه علی از همه پر آب تر بود . وقتی به چشمه حیدر رسیدیم  تعداد زیادی ازمردم برای گردش روز سیزده به کنار چشمه حیدر که مسافت زیادی را هم تا جاده اصلی داشت آمده بودند ویکی از همین گردشگران به نام آقای کریمی ما را به صرف چایی دعوت کرد و با مهربانی از ما پزیرایی نمودند پس از صرف چایی از ایشان جدا شده وادامه مسیر دادیم و در نهایت عصر از منطقه خارج شده و با خاطره ای فراموش نشدنی به اصفهان مراجعت کردیم جای همه همنوردان در این برنامه خالی بود .

به امید برنامه ای زیبا تر با شما

وبلاگ قشنگی دارین خیلی از مطالبش خوشم اومد
به منم سر بزن
در ضمن نظر یادتون نره

درود بر شما دوست عزیز از شما سپاس گذارم شما هم وبلاگ با احساسی دارید تبریک میگم براتون نظر گذاشتم .

روشنک دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:51 ق.ظ

زیبا بود .لذت بردیم .

درود بر شما با آرزوی موفقیت تان ...
پایدار باشید

دستان علوی جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ب.ظ http://persianwolf.blogfa.com

با سلام و درود
بنده درباره طبیعت و حیات وحش منطقه آستانه دهاقان ، حوزه کوه شنلی و منطقه وردشت سمیرم تحقیق می کنم . می خواستم از شما درخواست کنم اگر در رابطه با حیات وحش این ناحیه اطلاعاتی دارید ، لطفا در اختیار بنده قرار دهید .
با سپاس
حامی گرگ های ایران

درود بر شما دوست عزیز شما میتوانید به سایت ویکی پیدیا رجوع کنید اطلاعات خوبی دارد . در ضمن سایت زیبایی دارید .
پایدار باشید

دستان علوی سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ق.ظ http://persianwolf.blogfa.com

با سلام و درود
ممنون از راهنماییتان ولی اطلاعات ویکی پدیا را خودم اضافه کردم . مطالبی درباره دهاقان و شنلی هم در وبلاگ پست کرده ام .
با سپاس
حامی گرگ های ایران

درود بر شما پایدار باشید.