#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

فعالیت جسمانی زنان در هر زمان وهر مکان

فعالیت جسمانی زنان درهر زمان و درهر مکان

روز بیست و هشتم مهرماه مصادف با روز ملی زنان است. زنان محوریت اصلی در خانواده را تشکیل می دهند و مادران سالم
می توانند مظهر تحقق اهداف خانواده باشند. تحقیقا فعالیت فیزیکی مناسب می تواند در ترویج سلامت جسم و روان هر شخص تاثیر به سزایی داشته باشد و به طبع اگرزنان جامعه ما هم نسبت به ورزش و تربیت بدنی این نگرش را داشته باشند نه تنها سلامت جسم و روان خویش را رقم می زنند بلکه با توجه به نقش تعیین کننده خود و خانواده می توانند با بستر سازی مناسب، همسر و فرزندان را به ورزش و فعالیت های جسمانی ترغیب نمایند.

فوائد فعالیت بدنی منظم برای سلامتی بسیار است حداقل 30 دقیقه فعالیت  بدنی متوسط مثلا پیاده روی سریع برای بدست آوردن بسیاری از این اثرات کافی است اگر چه با افزایش سطح فعالیت فواید آن نیز افزایش می یابد .

فعالیت بدنی منظم خطر مرگ و میر قبل از بلوغ و ایجاد بیماری های قلبی و سرطان روده را کاهش می دهد خطر ابتلای به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و به پیشگیری و کاهش استئو پروز (پوکی استخوان) کمک می کند، می تواند به درمان حالت های دردناک مثل کمردرد و زانو درد کمک کند. می تواند وزن بدن را تنظیم کرده و خطر چاقی را کاهش دهد. از خشونت در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند و کمک می کند تا از عادات خطرناک مثل مصرف سیگار و الکل جلوگیری شود. باعث کنترل اضطراب و استرس می شود وافسردگی و تنهایی را کاهش می دهد. شما میتوانید از فوائد و محسنات پیاده روی به عنوان یک فعالیت فیزیکی به صورت روزانه استفاده نمائید. این فعالیت ورزشی نه تنها هزینه ای را به شما تحمیل نمی کند بلکه فاقد معایبی است که ممکن است در دیگر فعالیت ها باشد . این ورزش نیازی به مهارت و تجهیزات گران قیمت ندارد و در هرمکان و در هر زمان می توان از آن استفاده نمود.

 تهیه و تنظیم : م- قادری

کارشناس مسئول برنامه زنان

مرکز بهداشت شماره2 اصفهان

mghadere@gmail.com                                                    

        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد