#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

علم گیاه شناسی در کوه


علف مرغ

اسم من ((مرغ )) است

 خون را تصفیه مى  !کنم .

دشمن سرسخت سنگ کلیه و مثانه هستم .
براى معالجه یرقان و نقرس مرا توصیه کنید.
شیره ساقه مرا براى رفع سرفه مصرف کنید.
اختلالات معدى را از بین مى برم .
بذر مرا براى جلوگیرى از قى و اسهال تجویز کرده اند.
من مرغ هستم ، همان مرغى که در مرغزار مى روید نه آن مرغى که مى پرد و همسر خروس است . در فارسى به من بیدگیاه - بید گیاه کرک - جوداش ‍ علف قوشک هم گفته اند. در کتاب هاى قدیم از من به نام هاى ثیل - ابریق اوتى -عرق النجیل - خومه - فرز - فرزد - مرج و سبزه چمن یاد شده است .

مرجع : http://fa.parsiteb.com

نظرات 1 + ارسال نظر
shoja پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ

ممنون خیلی جالب بود ازین موردا براین ایمیل بشه خوشحال میشم اس بدید عالیه جون من علقمندم کمک به بدیگران کنم و شما واسطه اجرکم من اله09177375605

درود بر شما همنورد گرامی شما لطف دارید . برای دریافت اطلاعات گیاهی به سایت زیر مراجعه کنید .
پایدار باشید

http://fa.parsiteb.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد