#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

همایش پانزدهمین صعودسراسری قلم اصفهان

بشکنی ای قلم ای دست اگر

پیچی از خدمت محرومان سر

قله آذران 

گزارش برنامه پانزدهمین صعودسراسری  قلم غیر مترکز در اصفهان قله چال آذران منطقه کامو 

نام رسمی: کامو 

وجه تسمیه: نام کامو از کام‌آو (کام آب= دهانهٔ آب) ریشه گرفته‌است.

استان:اصفهان

شهرستان:کاشان

نام محلی: کومو

سال شهرشدن: ۱۳79

جمعیت: 7000 نفر

زبان‌های گفتاری: گویش کامویی که نزدیک به فارسی پهلوی و زبان زرتشت است

 جغرافیای طبیعی : فاصله شهر تا مرکز استان اصفهان 120کیلومتر،تا مرکز شهرستان 80کیلومتر،در منطقه ای کوهستانی (در میان کوههای کرکس ) واقع شده وارتفاعات آن را از سه جهت محدود کرده است وتنها از جنبه جنوب غربی دارای دسترسی سهل تر با آبادیهای پیرامون خود است کوههای کرکس همچون یک جزیره دراز در وسط کویر مرکزی ولوت هستند که در ساحل جنوبی آن شهر جوشقان وکامو در لابلای شیارها ودره های آن پنهان شده اند.

کوه چال‌آذران : در غرب کاشان و بخش برزک  و کامو قرار دارد و صعود به این قله حدوداً 4ساعت زمان می‌برد که در طول مسیر وجود گونه‌های مختلف گیاهی و انواع جانوران نمای زیبایی از طبیعت را نشان می‌دهد.

قله چال‌آذران : از جمله قللی است که افراد کمی به آن پا گذاشته‌اند از این‌رو، پاکوب مشخصی برای صعود دیده نمی‌شود.

مشاهده منظره چشم‌نواز قله دماوند از این فاصله باعث شگفت‌زدگی صعودکنندگان به این قله می‌شود.

قله چال از شمال به شهر برزک، از غرب به روستای آزران و از شرق به روستای قهرود منتهی می‌شود و از روی این قله ارتفاعات متعدد مثل دالانکوه،کرکس و دیگر ارتفاعات دیده می‌شود.

 گزارش برنامه : با درود به همه همنوردان همراه و بزرگوار . ساعت 6 صبح روز جمعه 2 آبان 99  به اتفاق  9 نفر از همنوردان عزیز آقایان ؛ کریم عاطفت ؛ علی وحیدی ؛ حمید شهرام ؛ احمد اعظمی ؛ رضا فریدنی ؛ مرتضی کریمی فخر ؛ و خانمها  سرکار خانم مهری شهبازی سرکار خانم ستایش نادری  سرکار خانم سماعی نژاد . به قصد صعود به قله چال آذران عازم منطقه کامو از توابع کاشان شدیم و در روستای زیبا و جذاب کامو به دو همنورد دیگر جناب احمدی عزیز و سرکار خانم وزیری ملحق شده و در یک روز خاطره انگیز و بیاد ماندنی صعودی موفق داشتیم و در پایان صعود در  باغ همنورد گرامی جناب احمدی عزیز  پذیرایی مفصلی شدیم . جا دارد در اینجا از همه عزیزان شرکت کننده در برنامه صعود به قله چال آذران کامو تشکر و قدر دانی ویژه داشته باشم به ویژه همنورد عزیز جناب احمدی و سرکار خانم وزیری گرامی و عزیز  . حضور همه این عزیزان در برنامه پانزدهمین همایش سراسری صعود قلم افتخاری بود برای استان اصفهان چرا که همگام بودیم  با همه همنوردان سراسر کشور و این افتخار بزرگی است .  همیشه کوهنوردی اصفهان در همه مراحل کوهنوردی پیشرو ثابت قدم بوده و هست و کوهنوردی اصفهان همه افتخاراتش را مدیون کوهنوردان پر تلاش و بی ادعا هست و خواهد بود چرا که در تمام دنیا مجریان واقعی رقم زدن افتخارات کوهنوردی کسانی هستند که برف را در سرمای شدید زمستان همراه با شلاق باد بر گونه لمس میکنند و سنگ قله را در گرمای تابستان بوسه  میزنند .

با درود و سپاس ارادتمند شما محمد امیری میزبان پانزدهمین صعود قلم استان اصفهان 


 

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 تصاویری از کل برنامه 










نه به کوهنوردی غیر مسئولانه

من  پروتکل بهداشت جهانی  را محترم شمرده و ماسک میزنم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد